Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Huisman on tour       

Pagina 5 van 12 ---- [1] [2] [3] [4] - 5 - [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
AJ 
Stokbole bakker

15-12-2008
11:43:11
As usual, ziet het er weer keurig uit. En wat een klote weer ook.

Hilberto 
Admin

15-12-2008
11:55:04
Ja nu weten wet het wel. Ga es werken kerel ! :)
Het is hier verdomme 2 graden ofzo.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

19-12-2008
07:47:14
Gisteravond ging ik met een groepje Nederlanders (jaja, soms is dat toch wel even makkelijk) Byron Bay in. In een grote kroeg kwamen we een ouder Nederlands stel tegen. Die bleken een kroeg in Mallorca te runnen. Dus ik vroeg die kerel eens over die Duitse discotheekjes waar wij toen voor 15 euro onbeperkt los konden. Dat schijnt helaas niet meer te bestaan. Maar de dame met haar grote slang (moet duidelijk zijn voor de Mallorca-gangers) is er nog wel. Dat is zelfs hun buurvrouw. Ze heeft dat beest nog wel eens meegenomen in d'r jeepje toen ze boodschappen moest doen. Liet ze dat beest mooi achter op de parkeerplaats. Vreemd genoeg leverde dit de nodige paniek op bij voorbijgangers.

Hier in Byron Bay werd ik in een internetcafe op m'n schouder getikt:"Hey Eelco!" Stond daar mijn oud-teamgenoot Wietse Jan Kuiper uit Joure samen met z'n vriendin (en ex-ubocollega) Titia. Wel weer erg toevallig. Vanavond zullen we even een biertje drinken.


Ferdau 


19-12-2008
09:24:15
Bizar! Dat is toch wat extremer dan je leraar Aardrijkskunde op de camping in Frankrijk tegenkomen!
Kun je je Nederlands ook nog een beetje op peil houden!


Hilberto 
Admin

19-12-2008
09:29:55
Tja, als je ze eenmaal op Australië hebt blijft t toch een eiland hè. Die blijf je dus tegenkomen, let maar op :P

En prima dat je in Australië met een stel NLers wat nieuws over Mallorca krijgt. Nu weten we iig dat we voor die discotentjes niet terughoeven, hoewel er waarschijnlijk ook niet veel mis is met de horeca van tegenwoordig.

Jullie komen er verder wel uit de komende dagen hè :) Ik ben ff weg.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

21-12-2008
09:41:28
Ook al is Hilbert er even niet, ik probeer toch even een paar foto's online te zetten. Momenteel zit nog steeds in Byron Bay. Inmiddels heb ik ondervonden dat je hier erg leuk kunt uitgaan. Gister zijn we in DE club van Australie geweest(als ik de mensen mag geloven): The Cheeky Monkey's. En toegegeven, het was een groot feest. Hier (helaas) geen foto's van.

Leuk uitzicht


De boompjes langs het fietspad


Rare monsters lopen met velen over het hostelterrein


Cape Byron, het oostelijkste puntje van Australie


De kerstboom in de zomer (peace man)


[Bewerkt op 21-12-2008 - 09:44:43]


AJ 
Stokbole bakker

22-12-2008
19:58:54
Ziet er weer keurig uit, Huisman!

Hilberto 
Admin

22-12-2008
21:54:42
Vast een wazig kerstsfeertje ! En moeten we dat beest nu ook raden ? Volgens mij is het een of andere kraaghagedis. Daar lijkt ie iig wel wat op.

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

23-12-2008
03:13:45
Indd wel raar om mensen op het strand met kerstmutsen te zien lopen. Of, zoals je op de foto kunt zien, in korte broek bij de kerstboom. Dat beestje heeft, voor zover ik kan zien, geen kraag. Maar ze zijn wel grappig. Niet echt bang voor de mensen, ik kon er tenminste gewoon een aan z'n kop voelen. Ze eten wat vliegjes en mieren, Ze lopen hier rond in lengtes varierend van 10 tot zeker 60cm.

Vanavond ga ik met t busje naar een nieuwe staat, Queensland. Na een ritje van zo'n twee uur kom ik dan aan in Brisbane. Hier hebben ze, voor het gemak, dan weer geen zomertijd. Dus kom ik qua tijd weer een uurtje dichterbij Nederland (nog maar 9 uur verschil dan).



Hilberto 
Admin

23-12-2008
10:17:27
*stelt alternatieve tijd van horloge bij*

Ik dacht dat de vrouwtjeshagedissen geen kraag zouden hebben, maar als je er helemaal geen met kraag gezien hebt zal het indd wat anders zijn. Toch even zoeken dan. Toen Epi eens zo'n ding postte kwamen we er al achter dat er zo'n 3000 soorten hagedissen zijn, dus het kan zijn dat we even bezig zijn.. :)


Aljar 
Handelaar met v...

23-12-2008
15:29:13
En Eelco, wordt er bij jullie ook over een witte kerst gespeculeerd?


Hilberto 
Admin

23-12-2008
19:20:52
Wij zijn tenminste zelf nog een beetje wit hier. Kan hij niet zeggen met z'n bruine knijter :)

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

24-12-2008
05:36:04
In Byron Bay was een witte kerst best mogelijk denk ik. Drugs en hippies zat, dus een wit neusje ofzo is er ook vast wel te halen.

Bee 


24-12-2008
13:04:42
Ik heb in Aruba toen ook soortgelijke lieverds achter de oren kunnen kriebelen! (nouja, bij wijze van, want de oren zijn bij leguanen niet echt zichtbaar) Wat een schatjes he?

[Bewerkt op 24-12-2008 - 13:07:30]


Ferdau 


24-12-2008
14:00:02
Schatjes? Ze zouden in een beetje horrorfilm niet misstaan..... Waarschijnlijk doen die beestjes echter geen vlieg kwaad (of dat eigenlijk als enige wel).
Maar Eelco, het ziet er weer schitterend uit! Alvast fijne kerst en succes met de sneeuw.


Eelco 
Student

30-12-2008
11:18:33
Quote :
In Byron Bay was een witte kerst best mogelijk denk ik. Drugs en hippies zat, dus een wit neusje ofzo is er ook vast wel te halen.


En, alweer een beetje bijgekomen van alle coke?


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

31-12-2008
04:38:21
De cola was wel weer lekker ja. Al word ik wel heel druk van te veel van dat spul, dus dan ben ik de volgende dag kapot.

Maar inmiddels dus in Brisbane. Ik had nog wel wat plannen hier. Zoals een bezoekje brengen aan een flinke heuvel een paar kilometer van het centrum. Daarvandaan schijnt het uitzicht erg mooi te zijn. Maar inmiddels is het hier zo bloedheet, dat ik daar weinig zin in heb. Het is momenteel al ruim 34 graden en de temperatuur kan vandaag nog oplopen tot 36/37 graden. Een wandelingetje naar het dichtstbijzijnde station, zo'n 300m, zorgt al voor de (on)nodige zweetdruppels.

Een uur of 10 heb ik nog een stukje hardgelopen, maar dat bleek een beetje gekkenwerk. Na een dikke 20 minuten was ik iig doorweekt.

Neemt niet weg dat het een erg leuke stad is. Vooral als je je dus niet al te veel inspant en evt gewoon op een terrasje in de schaduw gaat zitten.

Overmorgen weer verder. Vliegtuig naar Melbourne. Daar schijnt het weer iig iets aangenamer te zijn.

Oh, en lekker schaatsen jongens!


Hilberto 
Admin

31-12-2008
11:06:08
Melbourne. Welja, dat moet ook natuurlijk. Ben je al een beetje zat van dat gevlieg ? :)

We hebben iig een flink temperatuurgat te pakken. Het was hier vanmorgen om negen uur nog -7. Vind ik toch netjes...
Dus het schaatsen komt goed. Ik heb gisteravond al een paar baantjes op de Jouster ijsbaan getrokken, en vanmiddag is het Nannewijd aan de beurt geloof ik. Ik kan het nog steeds niet, maar het is toch altijd wel aardig.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

01-01-2009
03:58:55
Gelukkig nieuwjaar!

Mooi stukje vuurwerk gezien gister. Een show langs de rivier van 15min.

Ik hoorde btw nog eenm mooi verhaal:

Quote :
Perth beaches closed after shark sighting
Posted Sun Dec 28, 2008 1:22pm AEDT
Updated Sun Dec 28, 2008 1:26pm AEDT


Taken by shark: Brian Guest (ABC)

Video: 51 year old Brian Guest is presumed dead after a shark attack off a beach in Port Kennedy. (ABC News) Map: Cottesloe 6011
Several Perth beaches have been closed because of a shark sighting.

Authorities say the rescue helicopter which was searching for missing shark victim Brian Guest near Rockingham spotted the shark this morning about 200 metres off the shore at Cottesloe.

Swimmers at beaches between Cottesloe and South Beach have been cleared from the water as a precaution.

Surf lifesavers and Water Police are patrolling the beaches to make sure people remain out of the water until the all clear is given.

Witnesses say Mr Guest was attacked by a large shark as he snorkelled at Port Kennedy south of Perth yesterday.

Six boats and a helicopter are still searching for his body.

A large shark was spotted near the scene of the attack yesterday



Bij Cottesloe heb ik geregeld gezwommen...


Hilberto 
Admin

01-01-2009
15:59:59
Nou, misschien dat ze nog een stukje terugvinden. Een uitgespuugde teennagel, of een hand ofzo. Het blijft gewoon ultieme horror, die krengen...

Gelukkig nieuwjaar iedereen ! :)


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

02-01-2009
08:13:39
't schijnt dat ze z'n duikbril en snorkeldinges gevonden hebben. Zal het haaitje wel niet lekker vinden.

Btw, nu in Melbourne! Van 35+ naar 16 graden in 2 uurtjes tijd. Al schijnt het zonnetje en gaat de temperatuur dit weekend ook alweer richting de 30 graden. Lijkt na een eerste wandeling weer een mooie stad. Bijna 4 miljoen inwoners, dus ook geen kleintje. Velen in Australie vinden dit de mooiste stad van het land. Ik zal het de komende tijd eens onderzoeken.


<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] [3] [4] - 5 - [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!