Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Huisman on tour       

Pagina 2 van 12 ---- [1] - 2 - [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Ferdau 


21-10-2008
11:38:37
Leuk beest! Aan bordje ook weinig toe te voegen.

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

21-10-2008
11:59:38
Over niet al te lange tijd hoop ik een beetje vergelijkend warenonderzoek te kunnen doen wat betreft hoge gebouwen in Hong Kong en New York. Het leuke is, wat ik aan foto's van Hong Kong hier heb neergezet, is nog niet de helft van wat er verder allemaal is. Op de weg terug kwam ik weer door de buitenwijken, de zogenaamde New Territories. Wat ze hier uit de grond gestampt hebben is echt niet leuk meer. Mooi is het ook zeker niet. Vaak een stuk of 6 woontorens met een soort plusvorm bijelkaar. Elk minimaal 8 appartementjes, maar misschien ok wel 16, kon ik moeilijk zien, en dan minimaal 35 verdiepingen(jaja, ik heb zitten telen bij het stoplicht). Ga je van 8 appartementen per verdieping uit met een bezetting van 3 personen per appartement, dan kom je minimaal op 8x3x35=840 mensen per flatje. 6 van die dingen bijelkaar is dus al bijna half Joure. Die dingen stonden overal in die wijken. Honderden. Onvoorstelbaar!



Ook nog maar even een plaatje van mijn huidige locatie :-P



Perth is overigens maar een rare stad. Alleen het centrum heeft wat hoogbouw, verder nemen ze allemaal de ruimte (en die is er natuurlijk ook). Voor zover ik het ken, doet het mij wel aan LA denken. Een paar hoge gebouwen in het midden en voor de rest allemaal laagbouw.

Op deze foto van Google goed te zien:


De kerel bij wie ik de eerste nacht in huis sliep, maakte me ook nog ff duidelijk dat het tempo van de mensen hier ook behoorlijk aan de weersomstandigheden is aangepast. Ze gaan hier ook nog gerust in de middagpauze een pintje drinken in de pub. En diezelfde kerel, met een eigen beveiligingsbedrijfje, neemt minimaal 3 maanden per jaar de tijd om te reizen en werkt 3 dagen per week. Bovendien denken hij en zijn vrouw erover om op hun 51e beide met pensioen te gaan. Niet verkeerd.


Aljar 
Handelaar met v...

21-10-2008
17:25:25
Dat dat zomaar kan dan.
Ziet er overigens weer erg goed uit.


Hilberto 
Admin

21-10-2008
17:50:21
Euh ja... beveiligingsbedrijfJE ? Als in kleine toko waarmee je niet rijk wordt ?

3 dagen per week, 9 maanden per jaar, en op 51e ophouden. Klinkt allemaal prima, maar ik denk niet dat ik er mee weg kom :)


Johannis 
Flierefluiter

21-10-2008
18:03:55
Wojoo, leuk reisje!

Word wel helemaal misselijk als ik al die hoge torens zie... combinatie van hoogtevrees en verafschuwing van zulks een hoogbouwvesting.
Maar wel indrukwekkend, dat moet ik echt zeggen!

Down under ziet er ook wel master uit!


Ferdau 


22-10-2008
11:05:52
Die Aussies hebben het begrepen. Heerlijk, die dagen werken en lekker op tijd met pensioen. Hoe doen ze dat?

Verder lijkt de beschrijving van Hong Kong (wie heeft die naam bedacht?) + buitenwijken een typisch geval van mensenoverschot. Als je dat tegen Joure gaat afzetten dan is alle referentie zoek...

[Bewerkt op 24-10-2008 - 09:48:26]


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

22-10-2008
17:24:22
Quote :
Euh ja... beveiligingsbedrijfJE ? Als in kleine toko waarmee je niet rijk wordt ?

3 dagen per week, 9 maanden per jaar, en op 51e ophouden. Klinkt allemaal prima, maar ik denk niet dat ik er mee weg kom :)


BedrijfJE inderdaad. Hij heeft slechts twee mensen in dienst. Hij zei wel veel groter te kunnen worden, maar vond het zo wel best. Hij had er wel zijn eigen tactieken bij bedacht. Naar eigen zeggen staat zijn bedrijf goed bekend. Z'n klanten krijgen kwaliteit. Hij wil daarom ook niet meegaan in een soort prijzenoorlog. Blijkbaar denken veel mensen dat meer kosten ook meer kwaliteit betekent. Dus waar andere bedrijven bij wijze van spreken 20 bedrijven voor 500 dollar doet, doet hij er 10 voor 1000.

Wat betreft dat pensioen en reizen moet ik wel ff een kanttekening plaatsen. Zijn vrouw vliegt voor haar werk nl heel Azie, Afrika en Oceanie rond om een universiteit te promoten. Hierdoor kunnen ze niet alleen geregeld reisjes combineren, maar spaart zij ook nog eens gigantisch veel 'frequent flyer-puntjes'. Die puntjes leveren je weer gratis vluchten op. Ook hebben ze in de loop der jaren wat pandjes gekocht die ze nu weer onderverhuren.

Maar vroeg met pensioen blijft lekker. Volgens hem stimuleert de overheid dat juist. Kunnen anderen weer aan de slag. Beetje omgekeerde wereld voor een Nederlander. Maar ja, ze leven dan vanuit Nederlands oogpunt gezien ook op de kop ;-)

En ja, Hong Kong heeft indd veel te veel mensen. Vanuit het vaste land van China en vanuit India en de Fillipijnen schijnt de stroom nieuwe bewoners gigantisch te zijn. Vandaar waarschijnlijk ook zoveel onzinnige (onderbetaalde) baantjes.


Ferdau 

24-10-2008
09:53:20
Goed verhaal, zo moet dat dus. Veel (betaald) vliegen en hier en daar huisjes opkopen. Misschien heeft die beveiligingsjongen ook wel een punt. Als het door mij ingehuurde beveiligingsbedrijf tientallen locaties moest beveiligen met een klein aantal mensen, dan ging ik misschien ook wel voor de duurdere...

En het zal wel nodig zijn: het blijft een gevangeneneiland, niet?


Eelco 
Student

24-10-2008
13:37:21
Quote :
Maar vroeg met pensioen blijft lekker. Volgens hem stimuleert de overheid dat juist.


Toch is Australie volgens mij ook het land waar je zonder problemen na je 65e door kunt blijven werken (mocht je dat willen). Het schijnt namelijk als leeftijdsdiscrimatie te worden gezien als je er uitgeschopt wordt op je 65e.


Ferdau 

24-10-2008
15:00:26
Discriminatie? Maar iedereen wéét toch dat mensen na hun 65e traag zijn, altijd middagslaapjes nodig hebben en niet kunnen omgaan met veranderingen?


Hilberto 
Admin

25-10-2008
11:08:05
Precies. Waar vooroordelen overgaan in feiten moet je niet kinderachtig gaan doen natuurlijk.

Eelco zou nu naar eigen zeggen ongeveer in Albany moeten aankomen. Bustoertje van 8 uurtjes ongeveer. Opkikkertje voor ons : het is daar bijna net zo koud als hier :)


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

25-10-2008
12:02:53
Juist. Ik zit nu indd in Albany. Voormalig hoofdstad van de walvisjacht. En het weer is indd niet super. Grijze lucht en een graadje of 20. En t wordt frisser. Maar als t echt te koud wordt, ga ik wel weer naar boven, naar warmere oorden. Maar ik wilde hier toch even rondkijken. En ook al duurt zo'n bustripje ruim 7 uur, je ziet van alles. Ik heb me dan ook niet verveeld.

Btw, even een paar plaatjes. Ik ben nl bij de echte Batavia geweest. Nou ja, het achterste hoekje dat ze nog uit de zee konden vissen. Toch wel vreemd om zo'n bekend schip gewoon even aan te raken. Een klein museum en daar ligt ie dan. Samen trouwens met de resten van nog 3 schepen uit Nederland die daar zijn vergaan. Blijkbaar was t lastig varen in de omgeving.






Ik zet binnenkort ook wel weer wat plaatjes op m'n site. Maar dan druk ik er ook een paar vanuit Albany bij. Even wat meer variatie.

[Bewerkt op 25-10-2008 - 22:01:53]


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

26-10-2008
09:38:46
Vanuit Albany mooie natuur I&II:






IL Fenomeno 
crematoriumtest...

02-11-2008
10:39:47
Ben ik weer even:

Na Albany ben ik naar Walpole gegaan voor de Treetop Walk(een wandeling tussen hele oude hoge bomen), heb ik in Bunbury met de lokale dolfijnen gebadderd en zit ik inmiddels weer in Perth, waar ik dit weekend oa de Redbull Airrace heb gezien en heb gegeten in het beste Indische restaurant van Australie. Oftwel, het was weer leuk. Dat levert natuurlijk ook weer plaatjes op, dus hier een kleine selectie:

Boompjes




Vliegtuigjes




De stad Perth vanaf Kings Park


Baobabboom


Stukje Kings Park


[Bewerkt op 02-11-2008 - 10:41:05]


Hilberto 
Admin

02-11-2008
16:51:13
Die airrace komt toch ook gewoon in Rotterdam ? :)

Verder ziet het er weer strak uit. Die boompjes geven zelfs wat een oerwoud achtig idee. Maar het was veel Eucalyptus geloof ik hè ? Die rommel groeit als een idioot. Ik heb hier zo'n ding in de tuin staan. Komt elk jaar een paar meter bij als ik er niks aan doe, en t is nog maar een jong boompje.

In Portugal wisten ze ons nog te vertellen dat in een deel van het land die bomen domweg verboden zijn, omdat ze teveel water opslurpen.

1 strenge winter en m'n boom is dood trouwens, maar ja dat kan nog even duren..


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

03-11-2008
07:52:45
Als je tussen die bomen staat, krijg je ook een ourwoudidee. Overal staan ze, ze zijn heel hoog en tussen de bomen groeit van alles. En uiteraard ruimen ze hier (half)omgevallen bomen niet op, wat het effect nog wat sterker maakt.

Hilberto 
Admin

08-11-2008
13:03:35
Ik sprak net nog ff via MSN met herr Hausmann. Tijdverschil zit nu op 10 uurtjes. 't Is daar 23 uur nu. Verder alles nog onder controle aan de oostkust. Samengevat : gister aangekomen, stoer hostel te pakken, vandaag toerist uitgehangen.

Denk dat de meesten het onderstaande plaatje wel herkennen.



IL Fenomeno 
crematoriumtest...

09-11-2008
12:00:22
Inmiddels heb ik op m'n waarbenjij-website ook weer wat foto's en tekst toegevoegd, maar hier toch ook nog ff een foto:



Grote steden in de nacht zijn toch altijd mooi om te zien, vind ik althans.

[Bewerkt op 09-11-2008 - 12:01:09]


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

12-11-2008
08:20:50
Een snelle verbinding geeft even wat meer mogelijkheden. Vandaar hier nog maar een paar plaatjes. Ook een met typisch Australische humor ;-)













Hilberto 
Admin

12-11-2008
18:01:02
Nou, ik kom maar vast tot een schokkende conclusie.. :

Leuk landje, moek ook maar eens heen.


Eelco 
Student

14-11-2008
22:08:32
Nou, geef mij maar het Grunningse platteland, daar kan niets tegenop:)

<-- Terug naar Forumindex --     [1] - 2 - [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!