Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Huisman on tour       

Pagina 6 van 12 ---- [1] [2] [3] [4] [5] - 6 - [7] [8] [9] [10] [11] [12]
IL Fenomeno 
crematoriumtest...

02-01-2009
08:13:39
't schijnt dat ze z'n duikbril en snorkeldinges gevonden hebben. Zal het haaitje wel niet lekker vinden.

Btw, nu in Melbourne! Van 35+ naar 16 graden in 2 uurtjes tijd. Al schijnt het zonnetje en gaat de temperatuur dit weekend ook alweer richting de 30 graden. Lijkt na een eerste wandeling weer een mooie stad. Bijna 4 miljoen inwoners, dus ook geen kleintje. Velen in Australie vinden dit de mooiste stad van het land. Ik zal het de komende tijd eens onderzoeken.


AJ 
Stokbole bakker

02-01-2009
10:36:21
Melbourne net ff bekeken met Google Earth, maar ziet er indd erg leuk uit. Met 4 miljoen inwoners is er vast wel het 1 en ander te beleven. Je wou graag naar de Australian Open, maar die is pas over 2 weken. Blijf je 2 weken in de buurt van Melbourne of laat je de AO schieten?

Hilberto 
Admin

02-01-2009
12:28:02


Plaatje van Melbourne. Half uurtje oud according to the creator ! Ik zeg tien punten.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

06-01-2009
07:14:24
Ik ben vandaag de Eureka Tower ingeklommen. De hoogste woontoren van de wereld en de toren met het hoogste 'viewing deck' van het zuidelijk halfrond.

Binnen een half minuutje ofzo schoot de lift van de begane grond naar de 88e verdieping. Hiervandaan was het uitzicht al schitterend, vooral ook doordat het weer erg goed was. Maar voor een paar dollar extra hadden wij (een Zweed, een andere Nederlander en ik) een kaartje gekocht voor 'The Edge'. Na al die hoge gebouwen had ik namelijk het idee dat ik wel redelijk over mijn hoogtevrees heen was. Via een beeper werden we opgeroepen. Na een uurtje was het dan zover. We mochten met 8 mensen een soort kubus in. Die kubus schoof dan letterlijk het gebouw uit, waarna de 'gordijnen' openden. Om het extra leuk te maken, was ook de vloer doorzichtig. Toen ik naar beneden keek en zag dat ik op een glazen plaat stond die 300m boven de straten van Melbourne hing, voelde ik mij toch niet helemaal lekker. Ik heb daarna dan ook maar wat naar de horizon gestaard. Maar al met al was het natuurlijk wel weer iets wat ik op m'n lijstje af kan vinken.

@AJ: mocht je ooit in Melbourne komen, dan raad ik je aan die 'Edge' maar over te slaan ;-)

De toren:


Stukje Melbourne, inclusief Melbourne Park (Australian Open)


AJ 
Stokbole bakker

06-01-2009
16:45:23
300 meter? Koekje.

Ferdau 


06-01-2009
20:12:45
Zo, da's weer andere koek dan de Jouster Tour....

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

09-01-2009
05:15:52
Gister een hele mooie toer naar een eiland ten zuiden van Melbourne gemaakt. Het eilandje heet Philip Island en heeft als grootste toeristische attractie een kolonie pinguins. De ouders komen iedere avond aan land om hun kinderen te voeren. Helaas mochten we hier geen foto's van maken. De flitsen zouden ze te veel aan het schrikken brengen. Maar met behulp van het licht van een paar lichtmasten (!) kon je ze vanaf de tribunes (!) en steigers goed bekijken. Het zijn de kleinste pinguins van de wereld, ook al zijn ze dus al op het strand aan het lopen, een goeie golf slaat ze zo weer terug de zee in. Een grappig gezicht. Sommigen raken ook wat gedesorienteerd en keren op het strand plotseling om om weer in sprint de zee in te rennen.

Verder nog een mooi natuurpark bezocht waar je emu's, wallabies en kangeroos kon voeren. Erg leuke beestjes, die kangeroos, maar toch nog een stuk groter dan ik dacht. Nou ja, zie foto's.



Beestje voeren:











[Bewerkt op 09-01-2009 - 05:20:08]


AJ 
Stokbole bakker

09-01-2009
09:11:35
Keurig! Leuke beestjes. Je moet btw ff naar de kapper. :)

Hilberto 
Admin

09-01-2009
09:25:32
Die laatste foto heb je gewooon op ameland gemaakt volgens mij. Die kliffen zijn natuurlijk fata morgana.

En die dwergpinguins benne beste lelijkerds :) Maar pinguins zijn wel koel om te bekijken volgens mij. Gaan regelmatig op hun bek ensuh.

Kangaroos zijn geen plaag meer daar trouwens ? Dat had ik eerder wel eens begrepen nl. Maar je staat nu mee te werken aan het voortbestaan van dit exemplaar, dus weet niet.. :P


Bee 


09-01-2009
15:53:37
Uhm... dat donzige gedoe op de 1 na laatste foto, dat zijn twee vogels?

AJ 
Stokbole bakker

09-01-2009
17:09:11
Volgens mij zijn dat de pinguins.

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

10-01-2009
06:29:01
Dat zijn indd twee pinguins. De linker ligt met z'n kopje op een takje te leunen en die andere heeft z'n kop net wat gedraaid. Ze houden elkaar een beetje warm lijkt mij.

Wat betreft die kangaroos. Ik weet dat er in het binnenland vooral veel op gejaagd wordt, maar dat er een Amerikaanse (!) milieugroepje probeert deze jacht te stoppen. Dit terwijl er volgens verschillende mensen waar ik mee gesproken heb, ruim voldoende van die beesten zijn. Ze zijn sowieso niet beschermd. Ik heb zelfs begrepen dat mensen in het verleden werden gestimuleerd om in geval van een kangaroo op de weg eventueel even het gas wat verder in te trappen. Klinkt hard, maar de beestjes moeten ook eten en in zulke grote aantallen zijn ze dan lastig voor de lokale boeren.

Eh, AJ, kun je Goitske vragen of ze even langs kan komen om m'n haar wat bij te knippen?


AJ 
Stokbole bakker

10-01-2009
10:32:50
Kutbeesten dus, die kangaroos :)
Vanmiddag 2 uur, schikt het dan?


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

13-01-2009
08:16:49
Hopelijk is het in Fiji een beetje uitgeregend als ik daar kom:

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/asia-pacific/7823422.stm

Staat ook nog een stukje over de verschillende coups die ze daar de afgelopen jaren hebben gehad. Leuk dat ik iig in de maand van de nieuwe verkiezingen aanwezig ben :-/

[Bewerkt op 13-01-2009 - 08:18:16]


Ferdau 


13-01-2009
09:41:17
Schitterende foto's Eelco! Daar kan ik met m'n weekend in de Beekse Bossen niet echt tegenop.... Bij de Aldi in NL hebben ze af en toe kangaroebiefstuk, in Australie ook?

Het wordt spannend op Fuiji! Leuke grap ook: verkiezingen....


AJ 
Stokbole bakker

13-01-2009
10:03:30
Duurt nog een kleine 2 maand voordat jij naar Fiji gaat. Tegen die tijd zal het weer vast wel wat beter zijn.

Eelco 
Student

13-01-2009
10:12:15
Quote :
Hopelijk is het in Fiji een beetje uitgeregend als ik daar kom:


Ach, dan verdroogt de boel in ieder geval niet.

Quote :
Bij de Aldi in NL hebben ze af en toe kangaroebiefstuk, in Australie ook?


Ik heb niks tegen de Aldi hoor (koop er zelf ook genoeg), maar een kangoeroebiefstuk bij de Aldi klinkt een beetje als een Ferrari bij de Trabant-dealer:)


Hilberto 
Admin

13-01-2009
14:27:20
Vette shit (of misschien valt dat mee?)! Kan ik in Joure ook kangoeroebiefstuk kopen ?

Meteen proberen !


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

14-01-2009
07:17:30
Ik kom toevallig net bij de Aldi vandaan. Die heeft hier indd ook kangaroovlees. Biefstukjes, gehakt, van alles is er. Ik heb het nog steeds niet gehad. Schijnt best wel gezond te zijn. Ik moet het toch nog eens proberen.

Ferdau 


14-01-2009
09:24:08
Ik zie een mooie kangaroe bbq opkomen! Bij wie kunnen we indoor barbequen?

Eelco 
Student

14-01-2009
19:21:46
Bij Hilbert! Daar wordt de boel binnenkort toch gerenoveerd.

<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] [3] [4] [5] - 6 - [7] [8] [9] [10] [11] [12]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!