Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Huisman on tour       

Pagina 11 van 12 ---- [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] - 11 - [12]
IL Fenomeno 
crematoriumtest...

05-03-2009
08:57:33
Een beetje het Nieuw Zeeland uit de folders:


We zijn inmiddels in Auckland aanbeland. Nu ook weer zonder auto (na in 3 weken ruim 5000km te hebben gereden). Een grote stad, maar niet al te bijzonder. Zaterdag naar Fiji, daar kijk ik wel weer naar uit.


Hilberto 
Admin

05-03-2009
09:29:14
Ik zeg die is bureaubladproof :) Tering jantje...

Maar NZ begint te vervelen begrijp ik ? :P Sjongejonge. Ben je deze dagen ook nog met die hostelgasten uit Aussie op pad ? Zal misschien wel een beproeving zijn om zo lang met elkaar in een auto door te brengen ?


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

07-03-2009
23:44:16
Ik zit inmiddels op Fiji. En das weer heel andere koek. Ik heb inmiddels het zeewater even getest en dat is met 30 graden dus echt lauw. Morgen zal ik naar een klein eilandje. De komende 8 dagen zal ik sowieso op van die kleine eilandjes doorbrengen. Ik heb een fotootje van m'n hostel(met bediende die je tassen sjouwt) en van het lokale strand gemaakt. Ze noemen dit een lelijk strand. Ben dus benieuwd wat ik nog kan verwachten...





Hilberto 
Admin

08-03-2009
10:41:17
Jeetje... vet lelijk indd ! Die beplanting is ook geen gezicht. Doe mij maar gewoon wat helmgras, net als op Ameland.

AJ 
Stokbole bakker

10-03-2009
11:14:13
Lijkt wel wat op het Jouster strandje.

Aljar 
Handelaar met v...

10-03-2009
12:56:02
Daar hoef je niet helemaal voor naar Fiji.

Ferdau 


11-03-2009
12:30:15
Ja, inderdaad, net mijn achertuin

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

16-03-2009
09:12:45
Inmiddels weer terug in de 'beschaafde wereld'. Althans, de wereld waar ik weer bereik heb met m'n telefoon en waar weer internet beschikbaar is. Ik heb in de afgelopen week veel gezien. Gesnorkeld met haaien(ruim een meter lang, dus ik paste er niet in), een eilanddorpje bezocht, in een hangmat geluierd, schitterende zonsondergangen gezien etc. Hier een paar plaatjes:











Fiji is redelijk goedkoop, dus ook nog maar even een aankoop gedaan voor de club:



Later meer...

[Bewerkt op 16-03-2009 - 09:14:38]


Hilberto 
Admin

21-03-2009
11:41:29
Goed gewerkt hoor.

Is dit mannetje een beetje in staat een bal te raken ? Het moet natuurlijk wel een beetje een aanwinst zijn hè! Waarschijnlijk past er niet eens een voetbalveld op zijn eiland ?


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

23-03-2009
03:56:15
Dat gaat op de meeste eilanden indd moeilijk, vooral ook door de bergen op de meeste eilanden. Maar commercieel moet het natuurlijk een succes kunnen worden. Denk alleen al aan de grote nieuwe markt die je zo aanboort ;-) De dag voor vertrek trouwens nog een tsunami-alarm meegemaakt. Kwam door de aardbeving in Tonga. M'n hostel zat redelijk dicht bij het strand. Een goeie golf had dan ook zeker flink veel schade aangericht. Gelukkig viel 't mee.

Inmiddels zit ik in LA. Na de langste dag van m'n leven. Zaterdag de 21e duurde voor mij namelijk 43 uur!!! Het is hier met een graad of 15 de helft kouder tov Fiji. Wel weer even wennen. M'n hostel hier zit op een minuutje afstand van Hollywood Blvd. Wel leuk om daar te lopen. Allemaal van die lui die bekende filmpersonages nadoen. Zo heb je een paar Jokers, Jack Sparrow, Shrek, Batman, etc. Net nog een wandeling in de heuvels van Hollywood gemaakt. Erg mooi uitzicht op de stad. Onderweg nog een ordinaire ruzie gezien. Een vrouw die vanaf haar balkon bloempotten richting een kerel gooit met het verhaal dat ie een stalker is. Bij terugkomst dacht ik op Hollywood Blvd een echte Amerikaanse hotdog te kopen bij zo'n straattentje. Toen ik op zoek ging naar geld duwde de vrouw me de hotdog in handen en rende weg met haar karretje. De politie bleek er aan te komen en hun activiteiten waren blijkbaar illegaal. Ik had iig een gratis hotdog. Dus speeltip#1: treuzel altijd een beetje met betalen bij een straattentje in de VS ;-)

Vanochtend zou ik naar de LA Galaxy. Die speelden om 12.00u. Dat was dus vroeg vertrekken. M'n bus had helaas vertraging, waardoor ik de aansluitende bus miste. Toen stond ik ergens in Downtown LA tussen de zwervers. Nergens stond aangegeven hoe laat de volgende bus zou vertrekken. Vervolgens kwam ik erachter waar de bus langs zou rijden. Hij zou oa dwars door Compton rijden. Een naam die de 'ganstarap'-liefhebbers vast wel bekend voorkomt. Toen heb ik maar afgezien van 't plan en ben onder begeleiding van een alcoholverslaafde zwerver richting het dichtstbijzijnde metrostation gelopen. Je hebt van die dagen.

Voor morgen nog niet echt plannen. Misschien wel naar Rodeo Drive. Maar dinsdag iig naar Santa Monica en Venice Beach. Schijnt erg leuk te zijn. En dan woensdag alweer naar San Francisco.

PS: mocht er iemand een smsje gestuurd hebben/willen sturen: ik gebruik momenteel een ouwe telefoon. Die blijkt het Amerikaanse netwerk niet aan te kunnen. Voor mij dus 3 weken lang weinig telefoongebruik. De email werkt uiteraard wel.


AJ 
Stokbole bakker

23-03-2009
09:55:46
Oe spannend allemaal. En geen rode en blauwe kleren aan doen in de verkeerde wijken :)

Eelco 
Student

24-03-2009
20:06:42
Compton lijkt me best een gezellig buurtje. Dit zegt Wikipedia over dit paradijsje:

Quote :
Compton is een stad in het zuiden van Los Angeles County, Californië. Volgens de volkstelling van 2000 telde Compton 93.493 inwoners. Compton is in 1888 gesticht en was de 7e stad die deel uit ging maken van Los Angeles County. Het geheel van de stad bestrijkt ongeveer een oppervlakte van 16 vierkante kilometer. De stad staat bekend om zijn criminaliteit en armoede, maar kenmerkt zich toch vooral door de grote aanwezigheid van Latino's. Er groeiden veel beroemdheden op, zoals de legendarische rapgroep N.W.A bestaand uit Ice Cube, Dr. Dre, en Eazy E. en nog een oude rapper uit de jaren 90 en 80 MC Eiht, de nieuwe West Coast Gangsta rapper talent The Game, basketballer Baron Davis en de tennissters Serena Williams en Venus Williams

De beruchte Crips en Blood 'bendes' maken de dienst uit. Er zijn ongeveer evenveel Crips-bendes als Blood-bendes. Tientallen mensen, meestal van Afro-Amerikaanse afkomst, vinden elk jaar de dood omdat ze betrokken zijn bij gang-activiteiten.


[Bewerkt op 24-03-2009 - 20:09:38]


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

25-03-2009
04:18:13
Hmm, ik wist dat de buurt een slechte naam had, maar had nog niet door dat het zo slecht was. Valt vast op gebied van sightseeing ook niet al te veel te bewonderen. Of ze moeten al een toer doen langs de plaatsen waar bekende en onbekende rappers ed het loodje gelegd hebben.

Vandaag trouwens naar het strand geweest. Het was een mooie onbewolkte dag met een graadje of 25. De zee was nog wel ijskoud. We gingen met een busje van het hostel naar Santa Monica/Venice Beach. Samen met nog een paar ben ik de boulevard langs het strand afgelopen. Hier zie je echt ontzettend veel excentriekelingen (en schooiende zwervers). Zo zag ik ouwe hippies gitaar spelen, een zonnenbankbruine overdreven ge-oliede patser in veel te kleine zwembroek, een drugsverslaafde die schreeuwend hele slechte moppen stond te tappen, een stel die zich lieten uitschelden voor geld (dat boden ze althans aan, geen klant gezien), 60+ travestieten, etc. Wel goed voor de lachspieren uiteraard. Morgen in de bus naar San Francisco. Belooft een lange rit te worden, hopelijk ook een mooie.

[Bewerkt op 25-03-2009 - 04:19:08]


Hilberto 
Admin

25-03-2009
13:49:41
In van die slechte wijken is het een beetje de kunst om de nieuwsgierigheid te onderdrukken. We kennen dat soort ghetto's natuurlijk niet echt goed hier, dus er ontstaat (iig bij mij) wel de neiging om toch even te kijken hoe triest het nu echt is.

In Athene hebben we ook even een paar beruchte straatjes doorgelopen. Daar voelde ik me ook niet echt op m'n gemakje moet ik zeggen (100en kleurlingen die je echt aangapen alsof je wat van ze aan hebt). Maargoed, daar word je ook weer niet meteen lekgeprikt ofzo. Compton toch maar helemaal vermijden als ik het zo hoor :)


Moddereter 


25-03-2009
17:56:38
De creme de la creme zat / zit natuurlijk Northridge! ;-)

Eelco 
Student

25-03-2009
18:00:15
Toch gek dat je je daar niet helemaal op je gemak voelde, Hilbert. Je zou toch zeggen dat je als bewoner van de Rinzemastraat wel het een en ander gewend bent:)

Quote :
De creme de la creme zat / zit natuurlijk Northridge! ;-)


Ja, daar stond jouw wieg, of niet?


Hilberto 
Admin

25-03-2009
18:50:13
Quote :
Toch gek dat je je daar niet helemaal op je gemak voelde, Hilbert. Je zou toch zeggen dat je als bewoner van de Rinzemastraat wel het een en ander gewend bent:)
Ja man, net weer een pakket bezorgd gekregen dat niet voor mij was. Vast explosieven.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

26-03-2009
04:42:32
Ik heb nog geen suicidale neigingen, dus Compton ook later niet meer met een bezoekje vereerd.

Vandaag met de bus van Los Angeles naar San Francisco gereden. Dat is best een leuk stukje. 9.45 's ochtends vertrok m'n bus en om 18.15 kwam ik in San Francisco aan. Een stad die op mij overkomt als een veel mooiere en sfeervollere stad dan LA. De stad schijnt ook veel compacter te zijn. Morgen er eens op uit trekken.


AJ 
Stokbole bakker

26-03-2009
11:10:54
SF is iig goed voor de beentjes.

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

28-03-2009
02:18:58
SF is zeker goed voor de beentjes. Vandaag een fiets gehuurd en de Golden Gate Bridge overgefietst. Aan de overkant ook nog de nodige kilometers gemaakt en uiteindelijk met een Ferry uit Tiburon terug naar de stad. Zo kwam ik ook nog even langs Alcatraz. Binnenkort zal ik wel wat foto's uploaden. Moet dan alleen even een goed internetcafe vinden. Die waar ik nu zit heeft geen uploadmogelijkheid...

Moddereter 


28-03-2009
14:32:01
Quote :
Ja, daar stond jouw wieg, of niet?

Dat niet, maar wel die van een stuk of 10 van mijn nazaten.


<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] - 11 - [12]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!