Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Crème de la crème       

Pagina 3 van 4 ---- [1] [2] - 3 - [4]
Bee 


07-03-2003
05:34:00
Ge begrijpt natuurlijk dat ik niet zelf ga vertellen wat u de komende jaren te verwachten staat. Ik kan u wel vertellen hoe u het te weten kunt komen. Maar pas op! het zal geen eenvoudige opgave zijn!

Hilberto 
Admin

07-03-2003
09:14:00
*gaapt*



Vertel maar :)


Bee 


09-03-2003
06:19:00
Je moet een reis maken naar het huis van Haides en van de angstaanjagende Persefoneia, om de schim van Teiresias uit Thebe, de blinde ziener, om raad te vragen. Zijn geest werkt nog altijd perfect, want Persefoneia liet zijn verstand intact, hoewel hij dood is, andere doden zijn gewoon vage schimmen.



Ga dus naar het bedompte huis van Haides. Dat is waar de Pyriflegthon en een zijarm van de Stynx, de Kokytos, in de Acheron monden. Die twee stromen met groot geraas bij 1 rots aan. Sluip naar die rots toe, en doe dan wat ik je aanraad:



Graaf een kuil en sprenkel drie plengoffers om die kuil heen voor alle doden. Eerst van melk en honing, dan van zoete wijn en daarna van water. Stooi er wit gerstemeel over, bid dan ijverig tot de ijle schedels van de doden. Slacht daarna een zwart schaap en een ram, terwijl je daarbij hun keel naar de Erebos houdt en je eigen hoofd afkeert naar de stroming van de geweide rivier.



Hele drommen schimmen van hen die dood en begraven zijn komen dan boven. Trek je scherpe zwaard en opzij en blijf daar zitten. Zorg dat de ijle schedels van de doden niet drinken van het bloed, voordat je Teiresias hebt geraadpleegd.



Bee 


09-03-2003
06:21:00
Bij het gebrek aan schaapjes, die je nodig hebt om de schimmmen bloed te laten drinken... Misschien lusten ze ook wel bier, of... ik weet niet, probeer maar wat...

Hilberto 
Admin

11-03-2003
13:07:00
*trekt een niet zo nozele blik*



Euhm.. laten we bij het begin beginnen. Woont Haides in de buurt van de Waling Dijkstrastraat ? :)


Bee 


12-03-2003
11:07:00
lieve jongen, dacht je nu echt dat het een korte, gemakkelijke reis zou worden?

Hilberto 
Admin

12-03-2003
24:57:00
Of ik dat dacht ? Wel wel, de wens is nu en dan de vader van de gedachte, dus onmogelijk was het niet..



Vertel mij ! In welke richting zal ik voortschrijden, continu op mijn hoede voor gespuis en ander onraad dat onderweg op mij loert ?


Bee 


14-03-2003
05:15:00
Ga met een zwart schip, zet je mast op, hijs je zeilen. De noordenwind blaast je schip er naar toe. Als het schip de Okeanos over is, zie je een lage kust met de wouden van Persefoneia, peppels en wilgen die hun vruchten al verliezen voordat ze rijp zijn. Trek je schip uit de kolkende, diepe Okeanos op het strand en ga dan naar het bedompte huis van Haides. Dat is waar de Pyriflegthon en een zijarm van de Stynx, de Kokytos, in de Acheron monden. Die twee stromen met groot geraas bij 1 rots aan.

Martinus GROENTEK... 
6
26-03-2003
14:44:00
Gij die altijd neukt zal kinderen krijgen

(Grocerius)


Hilberto 
Admin

27-03-2003
10:00:00
Hij zegt ook es wat :)

Wel weer een veelomvattende uitspraak hoor !


Sir Flesh 
kokosmat

29-03-2003
13:04:00
hier blijkt wel een oorzakelijk gevolg uit!

Hilberto 
Admin

15-06-2003
05:57:00
Na een veel te lange poos, zich tussen berichten bevindend, te hebben aangetroffen, besluit ik het toetsenbord nogmaals ter hand te nemen teneinde uw ogen en hersenen te strelen met woorden, qua schoonheid die van weleer gelijkend.



De oorzaak van deze weelderige woordenvloed ligt wederom in een ruime dosis verveling, en de activiteiten die mijn persoon daarmee ontplooit: Na het visiteren van verschillende fora, een niet naderomschreven internetspel en zelfs een IRC kanaal bevolkt door enkele 'onlijn-kameraden', valt het mij zwaar de tijd die dit moment biedt, te doden. Deze gebeurtenis heeft ertoe geleid, dat mijn brein een afweging diende te maken, alswel een oordeel diende te vellen over het vraagstuk 'to neuspeuter or not to neuspeuter'.



De uitkomst die de in mijn schedel vertoevende grijze cellen bekokstoofd hebben, zal aan een ieder dit lezende reeds duidelijk zijn. Immers, letteren verschijnen niet op het forum der fora zonder voorpoten dan wel handen die het toetsenbord beroeren. Met deze kernachtig tentoongespreide informatie kan de volgende gevolgtrekking glashard vastgesteld worden:



De vingers des auteurs bevinden zich niet in diens reukorgaan!


Martinus GROENTEK... 
6
18-06-2003
17:23:00
Je kan wel merken dat je nu wat meer vrije tijd hebt. Zorg er wel voor dat je hem nuttig besteed!

Hilberto 
Admin

19-06-2003
02:57:00
Ik heb momenteel werk, maar het is thuiswerk, dus enig laterfanten is geoorloofd.

Martinus GROENTEK... 
6
22-06-2003
08:10:00
Leg de nadruk dan op enig!

Sir Flesh 
kokosmat

23-09-2003
13:30:09
en typ dat in n korter stukje

zo van:

"k*t, k verveel me"

dan kun je dan weer verder


Hilberto 
Admin

24-09-2003
08:53:18
Ik snap niet dat jullie mijn prachtige betoog kunnen afdoen met 'niet nuttig bestede tijd'.

Ferdau 


24-09-2003
09:34:23
Vaststellend dat het kunstwerk van dhr Oosting niet door allen op waarde geschat kan worden en zodanig ook niet de appreciatie verkrijgt die het verdient, wil ik toch geheel in de trant van deze tijd, en hiermee bedoel ik onder andere het zielsloos achter een populaire mening aanlopen van verscheidene mensen, die gezien hun functie in ons publieke bestel toch niet gezegd kunnen worden de minste in belangrijkheidsgraad te zijn, een tegengeluid doen luiden, om het belang van een goede en niet slechts "Jip en Janneke" achtige of "Goede Tijden en vooral Slechte Tijden" achtige en propere beheersing van de Nederlandse taal voor te staan en te onderschrijven.



Sir Flesh 
kokosmat

25-09-2003
09:14:04
je kunt ook gewoon zeggen dat ze moeten letten op hun taal, en niet alles uit willen leggen in kinderlijke taal.

iig niet als het voor volwassenen bedoeld is...


Ferdau 


28-09-2003
11:30:12
Ja...(?)

Sir Flesh 
kokosmat

28-09-2003
13:13:03
kort en bondig, jullie leren t nog wel !

:)


<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] - 3 - [4]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!