Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Krediet crisis       

Pagina 2 van 2 ---- [1] - 2 -
Ferdau 


19-02-2009
20:15:43
Als je d'r maar LANGS rijdt.....

Hilberto 
Admin

21-02-2009
19:58:36
Jij suggereert een andere aanpak van het probleem ?

Ferdau 


23-02-2009
14:34:22
Wat is er nou erger dan een uitzichtsloos bestaan en iedere dag met honger opstaan, terwijl er dagelijks allemaal blanken met overgewicht in hun dikke wagen voorbij sjezen...?

Hilberto 
Admin

23-02-2009
19:25:43
Tja, goed punt. Dat soort dagen kun je anders nog beter in Afrika doorbrengen. Heb je der mooi weer bij.

Moet ik er nog iets van nuancering bij zetten, voor iemand ons standpunt gaat 'samenvatten' tot 'afmaken of uitwijzen van kleurlingen' ?


Ferdau 


24-02-2009
09:20:16
Doe maar, ik ben benieuwd hoe je mijn woorden recht gaat praten. Over uitwijzen hebben we het (tot nu toe dan) nog niet gehad. Wat vind jij?

Hilberto 
Admin

24-02-2009
13:12:18
Mijn suggestie om de tijd in Afrika uit te zitten zou je kunnen opvatten als een uitwijsbevel. Het is echter slechts een goedbedoeld advies voor diegenen die veroordeeld zouden kunnen zijn tot een dagelijks verblijf in de open lucht.

Ik zal nog wat bedenken om jouw uitspraken recht te breien :)


Ferdau 


24-02-2009
14:02:31
Ah, interessante gedacht: het is beter zwerven/dakloos zijn in Afrika dan in dit barre koude kikkerlandje. H'm, ik zou naar de Côte d'Azur gaan. Kun je nog gratis douchen aan het strand ook!
Alleen de drugs zijn duurder daar (of is dit weer stigmatiserend...).


Hilberto 
Admin

24-02-2009
23:08:05
Welnee, de politiek correcte uitspraken stapelen zich op!

Misschien kan men dan ook gaan bootjevaren over de middellandse zee. Dat moet voor velen een déjà vu zijn. Gezellig met z'n allen in zo'n klein bootje!


Ferdau 


03-03-2009
14:24:32
Ja, dan kunnen ze gaan diepzee duiken....

Eelco 
Student

26-03-2009
13:23:15
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat hiervan gevonden wordt:

Ik hoorde net op RTL Z dat de energietarieven per 1 juli fors gaan dalen. Dit komt met name doordat ze gekoppeld zijn aan de olieprijs (met enige maanden vertraging), welke flink gedaald is sinds afgelopen zomer. Nu is het zo dat je bij de meeste energiebedrijven je tarief vast kunt laten zetten voor een bepaalde periode. Een paar maanden geleden werd ik hier ook over gebeld; het kwam er op neer dat het vaste tarief natuurlijk lager was dan het (op dat moment geldende) variabele tarief. Daarnaast werd mij uitgelegd dat energie in de toekomst alleen maar duurder wordt en het dus een goed idee was om het vast te laten zetten. Nou ben ik niet helemaal achterlijk en snapte dus ook wel de reden achter deze 'campagne', dus leek het me geen goed idee om op hun 'aanbod' in te gaan. Het schijnt dat energiebedrijven de laatste paar maanden massaal geprobeerd hebben om hun klanten vaste tarieven aan te smeren.

Worden consumenten hier nu gewoon genaaid, of valt dit onder 'eigen verantwoordelijkheid/eigen schuld dikke bult'?


Epi van Breren 
Senior Epibreer...

26-03-2009
15:03:23
Sinds het zinnetje van een overbekende boekenclub: gratis voor maar 10 gulden, ga ik nooit meer ergens op in.

Hilberto 
Admin

26-03-2009
15:05:01
Hmm, lastig indd. Als het mij was overkomen zou ik me knap genaaid voelen, maar me ook zelf voor m'n kop slaan :)

Rekening houdend met het feit dat een stelletje uitgekookte uitzuigers in een achterkamertje bedenken dat er waarschijnlijk genoeg sukkels zijn die hier intrappen, vind ik het toch vooral een klotestreek geloof ik.

Maar je kunt/moet dit soort dingen niet verbieden...


Epi van Breren 
Senior Epibreer...

26-03-2009
17:00:27
Zoals al eerder vermeld. Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen ingaan op dit soort telefoontjes. Alsof een bedrijf zoveel moeite doet om te zorgen dat jij er voordeel bij hebt. Hoe naief kan iemand zijn. Voor mij valt dit onder de categorie eigen schuld dikke bult.

Eelco 
Student

26-03-2009
17:37:16
Ik zeg altijd: Gratis bestaat niet en als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het dat ook.

Een tijdje geleden kreeg ik een folder van een pizzeria in de brievenbus. Er stond met grote letters op dat de bezorgservice gratis was. Vervolgens zag ik (toevallig) in de kleine lettertjes op de achterkant staan dat je een korting op je pizza kreeg als je 'm op kwam halen. Tja, gratis inderdaad:)



[Bewerkt op 26-03-2009 - 17:40:20]


Hilberto 
Admin

26-03-2009
20:06:41
Haha, Jezus dat is ook weer een sterkt staaltje..

<-- Terug naar Forumindex --     [1] - 2 -
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!