Goits 
kapster
16-05-2007 21:22:23 |
halloow mensen!!
ik kom ook ff om het hoekje kijken. ik wil ff zeggen dat ik niet slim ben maar dat die amerikanen wel bij de belgen in het schuitje kunnen!! jezus wat een achterlijke lui!!! |
|
Hilberto 
Admin
17-05-2007 09:41:33 |
En ik probeer nog steeds vol te houden dat Amerikanen vooral/slechts aan oogklepjes lijden. Vraag blijft dan natuurlijk : wat weet je gemiddelde amerikaan dat ik niet weet (behalve de locatie van de 20 dichtstbijzijnde McDonaldsvestigingen, per buurman/vrouw de hoeveelheid charity-dollars besteed per jaar en het percentage van het netto jaarinkomen dat dat vertegenwoordigt en alle 500 tv kanalen met hun nummertje op de afstandsbediening). |
|
Bee 
18-05-2007 15:47:56 |
ach, toen ik in Duitsland was (uitwisseling) en er werd in de klas gevraagd of ze Nederland aan wilden wijzen was ik ook verbaasd. Volgens de Duiters besloeg Nederland een groot gedeelte van Frankrijk, Belgie, Nederland en.... Duitsland. De aanduiding van landgrenzen was hen ook vreemd. |
|
Hilberto 
Admin
18-05-2007 16:51:05 |
Nou, mooi dat ze ons zoveel lebensraum gunnen.
Verder niet echt vreemd dat ze daar wat expansiegericht denken. Hebben ze daar wel vaker last van gehad. |
|
Johannis 
Flierefluiter
18-05-2007 23:07:40 |
Haha, lebensraum ;D
Is inderdaad wel vreemd dat ze ons een stukje von der heimat gunnen. Normaal verdedigen ze dat met hun leven :') |
|
Hilberto 
Admin
18-05-2007 23:43:45 |
Blijkbaar gunnen ze dat aan ieder volk dat van die mooie stahlhelmpjes heeft. Die oranje dingen zijn en blijven legendarisch. |
|
Eelco 
Student
04-06-2007 13:17:46 |
Heeft iemand gisteren toevallig ook 'Bowling for Columbine' gezien? Had 'm al eens eerder gezien, maar het blijft leuk om naar te kijken. Het leukste stukje vind ik dat tekenfilmpje van de 'Amerikaanse geschiedenis'. |
|
AJ 
Stokbole bakker
04-06-2007 14:54:29 |
Nee, niet gezien. Heb em ooit wel eens gezien, maar kan me er niet zoveel meer van herinneren. |
|
Johannis 
Flierefluiter
11-06-2007 14:54:48 |
Bowling for Columbine is samen met Supersize Me het ultieme voorbeeld van de amerikaanse stupiditeit en hypocrisie.
Nergens twee duidelijker bewijzen van het zelf-destructieve beleid dat de amerikaanse overheid voert en klakkeloos door een (té) groot deel van de amerikanen wordt gevolgd. |
|
Eelco 
Student
11-06-2007 18:48:40 |
Ok, moet ik Supersize Me ook maar eens gaan kijken.
Ik vond trouwens het stukje over die Hollywood-letters ook wel aardig in Bowling for Columbine. |
|
AJ 
Stokbole bakker
12-06-2007 16:14:42 |
Kwam trouwens dit mooie plaatje tegen. De wereldkaart volgens Amerikanen:
Edit: Plaatje gefixed.
[Bewerkt op 13-06-2007 - 10:17:23] |
|
IL Fenomeno 
crematoriumtest...
12-06-2007 19:47:17 |
Mooi hoe bepaalde gebieden ook met 'jungle' worden aangegeven. |
|
Eelco 
Student
12-06-2007 20:50:03 |
Ik vind vooral die bij Oost-Azie briljant: 'we say they are friends'. :) |
|
Hilberto 
Admin
12-06-2007 22:31:26 |
Droogweg 'Curry' als beschrijving van India. Geniaal plaatje :) |
|
Hilberto 
Admin
14-06-2007 14:12:17 |
Bush shows new missile shield
(had ook in de categorie mooi dom, of foto's met onderschrift gekund, maar in dit topic is ie ook op zijn plaats natuurlijk.) |
|
Eelco 
Student
14-06-2007 14:19:39 |
Dat raketschild ziet er zeer betrouwbaar uit! |
|
Hilberto 
Admin
14-06-2007 20:45:51 |
Je ziet verder duidelijk dat vriend Vladimir een gun onder zijn plu heeft. George continu onder schot houden natuurlijk.
Verder is het natuurlijk jammer dat het TE duidelijk is dat het gesoept is. Bush die zijn eigen paraplu vast houdt is geen realistisch plaatje. Daar hoort zo'n kloot in 3-delig naast te staan, die de paraplu voor m omhoog houdt, terwijl ie zelf nat regent. |
|
Eelco 
Student
21-06-2007 08:58:52 |
Hebben jullie deze versie van het Amerikaanse volkslied weleens gehoord? Het wordt vertolkt door Rosanna (van die comedyserie) in een football of baseballstadion. Helaas geen beeld, maar het geluid maakt veel goed (het einde is het mooist):
http://www.youtube.com/watch?v=pK8z8oWERMk&NR=1
[Bewerkt op 21-06-2007 - 09:00:41] |
|
AJ 
Stokbole bakker
21-06-2007 10:17:23 |
Die heb ik wel eens op TV gezien, ik sla em nu uit voorzorg maar ff over. Mijn computer moet nog wat langer mee dan vandaag. |
|
Eelco 
Student
22-06-2007 09:12:39 |
Eindelijk:
Quote : 'Regering-Bush besluit vrijdag Guantanamo Bay te sluiten'
ANP
WASHINGTON - De Amerikaanse regering besluit waarschijnlijk vrijdag dat het detentiecentrum op de Amerikaanse marinebasis Guantanamo Bay op Cuba wordt gesloten en dat de honderden 'vijandelijke strijders' die daar zonder vorm van proces worden vastgehouden, worden overgeplaatst naar detentiecentra in de Verenigde Staten. Amerikaanse regeringsfunctionarissen hebben dat donderdag verteld aan het persbureau AP.
Het zou de bedoeling zijn de gedetineerden over te brengen naar militaire gevangenissen als het detentiecentrum in Fort Leavenworth in de staat Kansas en ze daar te vervolgen. Voor het eerst zou in Amerikaanse regeringskringen sprake zijn van consensus over de kwestie. Naar verluidt komen vrijdag mensen als minister van buitenlandse zaken Condoleezza Rice, haar collega van defensie Robert Gates, minister van justitie Alberto Gonzales, minister van binnenlandse veiligheid Michael Chertoff, vice-president Dick Cheney, nationaal inlichtingendirecteur Mike McConnell en de legerleiding naar het Witte Huis om de zaak te bespreken.
Internationaal is er veel kritiek op het Amerikaanse beleid om terreurverdachten zonder proces jarenlang vast te houden onder een uiterst zwaar regime. Diverse Amerikaanse rechters hebben zich de laatste jaren ook tegen de praktijken van de regering-Bush uitgesproken.
|
Voor de duidelijkheid, ik ben niet zo'n links-radicaal die vindt dat alles wat de VS doet per definitie fout is. Over Guantanamo Bay was echter iedereen het wel redelijk eens, dacht ik: dat kan echt niet.
|
|
IL Fenomeno 
crematoriumtest...
10-07-2007 14:35:19 |
De Amerikanen mogen dan niet de slimsten zijn, ook hun vijanden hebben zwakzinnigen in hun gelederen:
[Bewerkt op 10-07-2007 - 14:35:42] |
|