Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Klimaatverandering       

Pagina 2 van 4 ---- [1] - 2 - [3] [4]
Hilberto 
Admin

13-12-2007
19:14:23
Owh ennuh, on topic : "Al Gore for president".

Toch maar niet eigenlijk... saaie kerel... maar hij was goed vandaag.


Moddereter 


13-12-2007
19:56:21
Hilbertus, graag even ontopic. Ik ben bloedserieus. Je laatste bericht doet daar niets aan af.

Hilberto 
Admin

14-12-2007
10:52:11
Owhja, kille toekomst enzo. Tja, we krijgen weer een ijstijd ofzo toch ? Of werd het nou warmer ? Misschien moet Al het nog maar eens uitleggen.

Epi van Breren 
Senior Epibreer...

14-12-2007
14:28:18
Blijf me altijd verbazen dat iedereen de klimaatverandering zoals gepromoot bij Al Gore zo serieus neemt.

Klimaatverandering is volgens mij een heel natuurlijk verschijnsel. Ook de aarde is een levend organisme dat zich aanpast. Misleidende reclames op tv waarin de watersnoodramp van 1952, of was het 53??? getoond wordt alsof dat door de CO2 uitstoot komt.

Maar goed. Blijkbaar is er genoeg bewijs voor de meeste mensen om aan te nemen dat we met zijn allen de aarde zo aan het vernielen zijn dat het een graadje warmer wordt. poeh hey das heftig:)

De arrogantie vn de wetenschappers die met computermodellen laten zien dat de helft van de wereld zal overstromen. Balen ook dat die superstorm toch niet over nederland kwam razen!

Volgens mij zijn er belangrijkere zaken om ons met zn allen druk over te maken. Zaken waar we beter ons geld aan uit kunnen geven. Zaken als de oneerlijke verdeling van rijkdom. Ja ik weet het blijf een idealist.

Maar om bij deze topic te blijven: Het meest oneerlijke hierin is dat we nu andere landen willen verbieden de boel te vervuilen, terwijl wij daarmee groot zijn geworden.


Hilberto 
Admin

14-12-2007
14:36:20
53 indd.

Verder krijg je van mij bij deze de preek die hoort bij je kop in het zand strategie. Ik ga hem verder niet formuleren trouwens. Kun je zelf wel bedenken :)


Bee 


14-12-2007
15:10:11
Quote :
Klimaatverandering is volgens mij een heel natuurlijk verschijnsel.


Tuurlijk, die stellling wordt toch ook niet ontkracht? Ik dacht dat het er om ging dat de aarde veel sneller opwarmt dan natuurlijkerwijs mogelijk zou zijn en dat dat zorgen baart...


Epi van Breren 
Senior Epibreer...

17-12-2007
09:55:18
Okee als jullie dan met zn allen geloven dat CO2 uitstoot een groot probleem is waarom wordt dan niet iedereen vegetarier? Het is toch ook bewezen dat de produktie van vlees meer CO2 uitstoot tot gevolg heeft dan bijv. al het verkeer?

Ik noem trouwens de strategie van de klimaatwetenschappers. Bangmakerij. Net als we bang worden gemaakt voor terroristen, of op kleinere schaal bang gemaakt voor buitenlanders. Op deze manier kunnen we de arme landen arm houden.

Wat ik me dan wel afvraag is wat zijn de bewijzen voor dit alles? Wat staat er zo onomstotelijk vast dat we dit met zijn allen moeten geloven? Wat vinden jullie overtuigend genoeg om te geloven dat het helemaal misgaat?


Bee 


17-12-2007
11:41:20
Quote :
Wat vinden jullie overtuigend genoeg om te geloven dat het helemaal misgaat?



Het is altijd al voorspeld!!! APOCALYPS!!!!


Epi van Breren 
Senior Epibreer...

17-12-2007
13:51:48
Quote :

Het is altijd al voorspeld!!! APOCALYPS!!!!


:) Ja van dat nivo zijn de voorspellingen van de wetenschappers. Geloof me de wereld vergaat echt wel een keer. Ook zonder menselijke inbreng. Kan nog ff duren maar zoals alles is ook de aarde vergankelijk. En zoveel invloed hebben we nou ook weer niet op de balans in het universum.




Bee 


17-12-2007
17:39:53
En ik verwachtte nog wel een geruststelling....

Hilberto 
Admin

17-12-2007
20:20:00
Je kunt natuurlijk ieder vorm van wetenschap van de hand wijzen als kwakzalverij, maar hier is natuurlijk echt wel serieus onderzoek naar gedaan.

Met een beetje goede wil kun je wel een schaalmodel van ons wereldje maken, en dan een beetje knoeien met de stofjes in de dampkring om na te gaan wat er allemaal gebeurt. Ik weet natuurlijk niet hoever men daarmee is gegaan, maar mijn beeld van de hedendaagse wetenschap is nog niet zo cynisch dat ik denk dat ze maar wat roepen. Misschien moesten we die onderzoeken er maar eens op nalezen.

En dat conspiracy-geouwehoer slik ik al helemaal niet. DAT is pas bangmakerij :)


Eelco 
Student

17-12-2007
20:32:30
Al Gore kan ik ook niet meer serieus nemen na 'The inconvenient truth', maar dat betekent niet dat iedereen overdrijft en bangmaakt.

Ik denk dat Epi wel een punt heeft met z'n vleesproductie. Onderzoek (jawel) laat duidelijk zien dat dit veel meer CO2 uitstoot veroorzaakt dan bijvoorbeeld uitlaatgassen.

Voor de rest zou ik me graag bij de laatste post van Hilbert aan willen sluiten. Om onderzoeken na te lezen ga je gewoon naar http://scholar.google.com. Veel plezier!


Hilberto 
Admin

17-12-2007
20:39:07
Zo ongeveer elke zich zelf respecterende tak van industrie produceert meer CO2 dan uitlaatgassen van auto's, want daar was meende ik nauwelijks wat te halen.

Als ik mij nog eens verveel zal ik wel eens gaan googlen naar details. Is op zich wel koel allemaal.


Epi van Breren 
Senior Epibreer...

18-12-2007
07:17:45
Quote :
Met een beetje goede wil kun je wel een schaalmodel van ons wereldje maken, en dan een beetje knoeien met de stofjes in de dampkring om na te gaan wat er allemaal gebeurt.


Hier heb ik dus mijn twijfels bij. Alsof de aarde zo simpel te simuleren is. Een schaalmodel ergens in een laboratorium houdt verder geen rekening met zonnewinden, Van Allen belts e.d. Om nog maar te zwijgen van alle andere processen die in het universum plaatsvinden. Dat vind ik de arogantie van de wetenschapper. Ik zou er al veel minder moeite mee hebben als de wetenschappers zich wat bescheidener zouden opstellen. Ik herinner me het gat in de Ozonlaag nog. Blijkbaar zijn er toch andere invloeden die het gat grotere en kleiner maken.


Bee 


18-12-2007
11:37:56
Wetenschappers arrogant.. hm.. Laat ik dat niet gaan ontkrachten :D

wie wordt er binnenkort ook al weer Master of Science? ??? ;)

Maar wat ik wel gek vind, is dat honderden wetenschappers over de hele wereld, die verschillende processen op verschillende manieren onderzoeken, allemaal tot ongeveer dezelfde conclusie komen. De aarde warmt (te) snel op, en de mens heeft invloed op die snelheid. Hoe verklaar jij deze saamhorigheid?

[Bewerkt op 18-12-2007 - 11:39:28]


Eelco 
Student

18-12-2007
14:02:06
Deze discussie begint erg te lijken op een discussie van een paar maanden geleden over klimaatverandering. Ik wilde het dus maar laten bij de dingen die ik daar neergezet heb.

Hilberto 
Admin

18-12-2007
14:25:45
Epi, de wetenschappelijke beredeneringen omtrent gat in de ozonlaag zijn toch nergens door ontkracht ? Mijn lijkt wat dat betreft juist helemaal gelijk te hebben...

We produceren minder CFK's, et voila het probleem wordt minder groot...


Bee 


18-12-2007
15:03:08
Quote :
Deze discussie begint erg te lijken op een discussie van een paar maanden geleden over klimaatverandering. Ik wilde het dus maar laten bij de dingen die ik daar neergezet heb.


Ja laten we vooral maar weer stoppen zodat het forum weer een dood zootje wordt.

Verder heb je me met eerder genoemde argumenten blijkbaar nog niet kunnen overtuigen.

[Bewerkt op 18-12-2007 - 15:03:57]


Eelco 
Student

18-12-2007
15:27:47
Jullie mogen best doorgaan van mij, alleen ik heb niet zoveel zin om tegen dit soort wilde uitspraken te vechten. Je kunt wetenschappelijk onderzoek wel simpel af doen met: ik geloof er niet in, maar dat is een beetje kort door de bocht. Het doet me denken aan mensen die zeggen niet in de evolutietheorie te geloven.

Epi van Breren 
Senior Epibreer...

18-12-2007
19:56:39
Quote :

We produceren minder CFK's, et voila het probleem wordt minder groot...


psies. Dus spaarlampjes, niet meer vliegen, veel telewerken, met kerst geen extra lampjes meer. Vooral een boom planten als je toch echt een keer moet vliegen. Stoppen met die vleesproduktie. O ja natuurlijk met openbaar vervoer gaan...is een vliegtuig eigenlijk ook niet openbaar vervoer? Zonnecollectoren op het dak, een windmolen in de tuin. Geen apparaten op standby laten staan. Windows energiebeheer gebruiken. En voila onze aarde gaat nog heel lang mee met een stabiel klimaat. Geen sneeuw in Griekenland dat hoort toch niet!!!

Maar wat ik mij dan toch afvraag is: Wat doen jullie aanhangers van het de-mens-maakt-nu-ook-al-het-klimaat-kapot, concreet om te zorgen dat we straks niet onderwater komen te staan? Lijkt me dat als je het serieus neemt toch maatregelen zal moeten nemen.

[Bewerkt op 18-12-2007 - 22:18:15]


Bee 


18-12-2007
21:41:50
Op zwemles gaan?

<-- Terug naar Forumindex --     [1] - 2 - [3] [4]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!