Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Klimaatverandering       

Pagina 1 van 4 ---- - 1 - [2] [3] [4]
Hilberto 
Admin

09-05-2007
20:09:48
'k Stel voor dat we een eigen denktank beginnen om het grootste probleem van onze tijd op te lossen. Post hier al uw goede ideeën.

Afhankelijk van het aard van de reacties zal het topic misschien verplaatst worden naar het actualiteiten bord.


Hilberto 
Admin

09-05-2007
20:16:12
Idee I :

In zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk brandstof opmaken. Zodra de benzine de wereld uit is (of serieus schaars wordt), kan het vanzelf uit om een beter alternatief te verkopen.

Ik keek vandaag een stukje 'Een Vandaag', waarin men biodiesel maakte van algen. Schijnt veel efficienter te zijn dan koolzaadolie en dat soort ongein. Misschien wordt t tijd om een bassin in me tuin te graven in plaats van aardappelen en wortels te verbouwen !


Super Snackman 
Pro Frysk

09-05-2007
21:37:33
Ik zeg: allemaal CFK-koelkasten dumpen, als een idioot rijden en al je spaarlampen vervangen voor gloeipitjes.

Zolang het weer blijft als in april mag het klimaat van mij wel zo blijven :)


Eelco 
Student

09-05-2007
23:06:55
Quote :
Idee I :

In zo weinig mogelijk tijd zoveel mogelijk brandstof opmaken. Zodra de benzine de wereld uit is (of serieus schaars wordt), kan het vanzelf uit om een beter alternatief te verkopen.

Ik keek vandaag een stukje 'Een Vandaag', waarin men biodiesel maakte van algen. Schijnt veel efficienter te zijn dan koolzaadolie en dat soort ongein. Misschien wordt t tijd om een bassin in me tuin te graven in plaats van aardappelen en wortels te verbouwen !


Dat eerste, daar kan ik me wel in vinden. Volgens mij is het ook erg belangrijk om China en de VS mee te krijgen. Zij zijn namelijk de grootste vervuilers en China groeit alleen maar verder.


Hilberto 
Admin

10-05-2007
10:22:20
Enige nadeel is dat snel opstoken van de brandstof voor nog meer CO2 zorgt op korte termijn.

Maargoed, ik vind nog steeds dat de EU een groot stuk Sahara moet kopen, en in een waterstofcentrale moet omtoveren. Electriciteit opwekken met de zonnewarmte, en daarmee water splijten in waterstof en zuurstof. De waterstof is de ideale brandstof. Bij verbranding levert het alleen maar water op als restproduct. De zuurstof die bij het splitsen vrijgekomen is, wordt bij de verbranding netjes weer opgestookt, en zo hebbben we een prachtig kringloopje met idioot hoog rendement.

Iemand bezwaren ?


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

10-05-2007
11:35:01
Om waterstof als brandstof te gebruiken moet het eerst wel geproduceerd worden, en daar is energie voor nodig - minstens zo veel energie als er naderhand door het waterstof geleverd wordt. Dan mag je dus indd een gigantisch stuk Sahara gebruiken om met de zonne-energie op te wekken.

Hilberto 
Admin

10-05-2007
12:45:58
Yup. Maar wat moeten we anders met die doelloze zandbak ? Die transformatie van zonne-energie naar waterstof is puur om de energie transporteerbaar te maken. Kan mooi getransporteerd worden door bootjes en vrachtwagens die waterstof als brandstof gebruiken ;)

Volgens mij kun je dit gewoon 100% clean neerzetten. 't Zal alleen wel een lief centje kosten...


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

10-05-2007
12:50:57
Maar tot nu toe hebben we nog te weinig dompraat in dit topic. Ik zal mijn hersentjes eens aan het werk zetten om een passende oplossing te vinden :-p

Eelco 
Student

10-05-2007
19:13:50
Quote :
Yup. Maar wat moeten we anders met die doelloze zandbak ? Die transformatie van zonne-energie naar waterstof is puur om de energie transporteerbaar te maken. Kan mooi getransporteerd worden door bootjes en vrachtwagens die waterstof als brandstof gebruiken ;)

Volgens mij kun je dit gewoon 100% clean neerzetten. 't Zal alleen wel een lief centje kosten...


In die doelloze zandbak wonen ook mensen, Hilbert.


Hilberto 
Admin

10-05-2007
22:41:03
Klopt. Minder dan 1 per vierkante kilometer in mijn Bosatlas. Bovendien zijn daarin grote stukken sahara aangegeven als 'improductief' in het kaartje dat gebruik van de grond aangeeft. Er omheen zitten nog wat stukken die gebruikt worden voor nomadische veeteelt (lees : 'in een goed jaar groeien er op deze vierkante meter 3 schrale graspollen').

Anyhow, qua ruimte zijn er wel mogelijkheden denk ik.


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

11-05-2007
00:03:15
Dan krijg je straks dat die landen gigantische bedragen voor hun waterstof gaan vragen. Krijg je daar de waterstofsjeiks. Dan kun je er donder op zeggen dat de VS binnen de kortste keren een Marokko of Algerije 'wil bevrijden van hun tirannen' ;-)

AJ 
Stokbole bakker

11-05-2007
09:18:12
Hmm, dat komt me bekend voor.

Moddereter 


11-05-2007
09:44:04
Zo actueel is klimaatverandering niet. 2000 jaar geleden was het in de winter ook gewoon winter en in de zomer ook gewoon zomer. Ik kan me niet voorstellen dat ze toen een jaar lang hetzelfde weer hadden.

Hilberto 
Admin

11-05-2007
10:12:33
En het gebed van Il Fenomeno werd verhoord.. :)

Johannis 
Flierefluiter

15-05-2007
09:31:57
Waterstofsjeiks :D

De oplossing is gewoon een enorme EMP shockwave die alle electronische aparatuur op aarde opblaast.
Zijn we in een keer van al het gedonder af.
Back to the oldskool baby!


Hilberto 
Admin

15-05-2007
18:17:29
Nee man, dan gaat dompraat uit de lucht, dat kunnen we niet hebben !

Johannis 
Flierefluiter

16-05-2007
11:52:50
Quote :
Nee man, dan gaat dompraat uit de lucht, dat kunnen we niet hebben !
Oh ja... hmmm, daar had ik nog niet over nagedacht ;D


Moddereter 


11-12-2007
17:05:42
Morgen: Maxima rond 5 graden. Onze nieuwe VORSTin is ook een ijskoude. Ik zie de toekomst somber maar vooral kil tegemoet!

Hilberto 
Admin

12-12-2007
14:09:24
Ha modderfretter, leuk huisje gekocht jong ?

Hilberto 
Admin

13-12-2007
19:14:23
Owh ennuh, on topic : "Al Gore for president".

Toch maar niet eigenlijk... saaie kerel... maar hij was goed vandaag.


<-- Terug naar Forumindex --     - 1 - [2] [3] [4]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!