Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Vakantieplannen 2008       

Pagina 5 van 6 ---- [1] [2] [3] [4] - 5 - [6]
Ferdau 


02-09-2008
09:46:13
En is er nog wat van hun teruggevonden? In NL moet wettelijk bij iedere niet-natuurlijke-dood een autopsie plaatsvinden. Succes!

Bee 


05-09-2008
12:30:41
Quote :
Aanstaande donderdag vertrek ik voor een lang weekend naar Parijs (hm.. had ik in dit forum ergens iets negatiefs over Parijs gezegd? Nee toch?).


Hihi, misschien komt er binnenkort ook nog zomaar een weekendje London bij... Zit ik nog in de race van "hoeveel landen of hoofdsteden bezoek jij per jaar"? ;)


Hilberto 
Admin

08-09-2008
13:46:36
Zou kunnen. Ik kom niet verder dan Berlijn, Athene en Luxemburg dit jaar :)

De laatste is overigens verrassend mooi. Misschien iets minder geschikt als 'gezellige' stad, maar qua architectuur, hoogteverschilletjes etc ziet het er prachtig uit.

Maarja, vorig jaar Londen, Parijs, Lissabon, Kopenhagen en Reykjavik. Dus wat dat betreft is het wat teleurstellend nu. Misschien dat er nog eentje bijkan voor t eind van t jaar. Maar de interessante en nabijgelegen steden worden wel een beetje schaars.


Johannis 
Flierefluiter

08-09-2008
13:53:32
"ik heb dit jaar niet evenveel hoofdsteden van Europa bezocht"
Hoezo luxeprobleem? :P

Bij mij staat er trouwens maar 1 op, de mooiste stad van de wereld; Amsterdam.


Hilberto 
Admin

08-09-2008
14:28:49
Ja, amsterdam ook natuurlijk. Maar die telt niet echt denk ik. :P

Mooiste stad van wereld :
Umm... doe eens Rome ofzo. En Parijs en Londen winnen het toch ook wel van A'dam geloof ik. En Lissabon. En zelfs Luxemburg. En vele andere waarschijnlijk.

Amsterdam is best gezellig, en die grachten doen het leuk natuurlijk, maar zo vreselijk bijzonder is het ook weer niet toch ?


Johannis 
Flierefluiter

08-09-2008
21:12:20
Het is qua uiterlijke schoonheid niet de mooiste stad, maar het is wel de afspiegeling van de Nederlandse historie!

[Bewerkt op 08-09-2008 - 21:41:50]


Eelco 
Student

08-09-2008
21:54:59
Nou ben ik nog nooit in Luxemburg-stad geweest, maar ik kan me bijna niet voorstellen dat die stad mooier is dan Amsterdam. Ik ben het met Hilbert eens dat Parijs en Rome het winnen van Amsterdam, maar Luxemburg?



Ferdau 


09-09-2008
12:33:32
Ik sta Hilbert bij! Ondanks de mooie grachten en historisch panden van A'dam is het centrum van Luxemburg stad mooier. Ze hebben namelijk ook oude panden en nog een schitterende rivier bedding door de stad lopen. Luxemburg is niet zo'n mooie afspiegeling van de Nederlandse Historie -toegegeven- maar Amsterdam is weer niet zo'n mooie afspiegeling van de Luxemburgse historie. (1-1=0)
Ik stel voor dat mensen die in beide steden zijn geweest er een mening over mogen hebben. De rest raad ik aan Lux (of A'dam) te bezoeken!


Bee 


12-09-2008
09:49:55
Ach nouja, als ik puur 2008 reken, dan kom ik ook niet verder dan Berlijn, Parijs en binnenkort dus nog misschien Londen.
Laatste weekendje weg was naar Den Haag en komend weekend ga ik lekker naar Breda! Telt niet mee voor de hoofdsteden, maar ik zal me er vast vermaken!


Hilberto 
Admin

12-09-2008
11:13:50
Breda.. ik begreep zoiets ja. Ben benieuwd. Laat maar horen als t een beetje de moeite waard is. Misschien dat t nog eens mee te nemen is als we er toevalig langsrijden oid :)

Dijon, Saintes en in iets mindere mate Luxemburg hebben we (F, A, en mij) op die manier ook aangedaan, en dat was 3x een succes :)

Ik vind overigens dat hoogteverschillen best veel met een stad kunnen doen. De diepe rivierbedding van Luxemburg geeft een aantal mooie overzichtsspots. Zal van t weekend wel eens een kiekje posten.

Water doet trouwens ook een hoop. Iedere zichzelf respecterende stad heeft een stoere rivier of iets van dien aard. Wat dat betreft zit Amsterdam natuurlijk goed, en Lux wat minder (lullig stroompje, hoewel de brede groene bedding wat geod maakt). Het is iets dat bijvoorbeeld Athene mist (de zee is niet ver weg, maar ligt toch niet bij het centrum).


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

12-09-2008
15:18:14
Als de interessante Europese (hoofd)steden straks op zijn, kun je het ook eens buiten Europa gaan proberen he. Bijvoorbeeld ergens begin april een weekje New York. Dan ben ik toevallig ook in de buurt ;-)

Overigens ook nog een stad met veel water.

[Bewerkt op 12-09-2008 - 15:19:00]


Hilberto 
Admin

12-09-2008
15:35:03
Prima optie.

Hoewel ik nog niet met zekerheid kan zeggen of die timing gaat lukken. We moeten ook nog naar Egypte, en mn ouders willen ook weer een weekje rond die tijd :)


Hilberto 
Admin

12-09-2008
19:41:13
Om mijn mooie praatjes nog even wat kracht bij te zetten even een paar kiekjes van Luxemburg stad.







... gevolgd door 2 groene kiekjes genomen tijdens omzwervingen aan de Duits-Luxemburgse grens. Dit teneinde een correct beeld te schetsen van ons recentelijke weekenduitstapje.





Eelco 
Student

12-09-2008
21:16:45
Quote :
Prima optie.

Hoewel ik nog niet met zekerheid kan zeggen of die timing gaat lukken. We moeten ook nog naar Egypte, en mn ouders willen ook weer een weekje rond die tijd :)


Ik hoor het al, het is het hele jaar vakantie met af en toe een weekje werken tussendoor.

Dat was vroeger in de crisisjaren wel anders...

[Bewerkt op 12-09-2008 - 21:17:10]


Hilberto 
Admin

13-09-2008
16:57:58
Ik heb verdorie 25 vakantiedagen per jaar ! Daar moet ik het mee doen.. Maar ik probeer het indd zoveel mogelijk te laten lijken op het beeld dat je schetst.

Had ik al gezegd dat t Luxemburgtripje onder de noemer 'weekendje weg' valt, en derhalve geen vakantie genoemd dient te worden ?


Johannis 
Flierefluiter

15-09-2008
17:38:07
Wat een vestingstad dat Luxemburg hee!
Oogt allemaal wel erg sober en "duits".

Zo zie je maar in welke pappen onze oosterburen allemaal hun vingers hebben zitten.

Evengoed schoën! Het checken zo te zien zeker een keer waard.


Hilberto 
Admin

16-09-2008
10:28:03
Genoeg leuke pandjes.

Qua taal snappen ze er alleen helemaal niks van. In Lux stad is het misschien nog 60-70% frans, maar bijv in dorpje 'Vianden' is het echt compleet willekeurig frans, duits, nederlands. Het eerste museum dat je binnenloopt heeft zaaltjes met alleen franse uitleg, en verder op alleen duits.

Ze gaan er gewoon vanuit dat je alles beheerst blijkbaar. Nou ja, gelukkig komen we uit NL - we komen een heel eind.


Bee 


17-09-2008
19:40:29
Breda was vooral erg gezellig!! Voor de rest hebben ze heel veel winkels, een mooie kerk en een sfeervol Begijnhof.

Ohja, en ze hebben er verrijdbare palmbomen! Altijd makkelijk.


Eelco 
Student

18-09-2008
19:50:14
Over hoofdsteden gesproken, ik ben dit jaar ook in Leeuwarden, Groningen, Zwolle en Utrecht geweest. Tellen die ook mee als zijnde provinciehoofdsteden?

Bee 


19-09-2008
16:27:51
Hm... Joure is de hoofd"stad" van de gemeente scharsterland.....

Hilberto 
Admin

23-09-2008
20:31:56
ééééé !!

Geheel ten overvloede maar even een duidelijk signaal dat ik het er allemaal niet mee eens ben. Ik geeft meteen toe dat staatjes als Lux een beetje makkelijk scoren is, maar ga dan maar naar andorra, san marino, monaco etc om hetzelfde te doen.


<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] [3] [4] - 5 - [6]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!