Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Hoe veel drink jij eigenlijk       

Pagina 1 van 3 ---- - 1 - [2] [3]
Bee 


17-12-2007
19:02:16
Misschien is dit al eens eerder aan de orde geweest, maar ik was wel benieuwd. En om dat er hier verder momenteel toch weinig te beleven is....
Wat is jullie uitslag op de drinktest van VNN?
zie: http://www.vnn.nl/index.cfm?pid=318 of http://www.vnn.nl -> drinktest



[Bewerkt op 17-12-2007 - 19:03:28]


Eelco 
Student

17-12-2007
20:11:28
Tja, de afgelopen week slechts 5 glazen alcohol gedronken, dus daar was niet zoveel op aan te merken. Verder drink ik eigenlijk nooit extreme hoeveelheiden en nooit als ik rij. Een modelleerling dus:)

Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar excessen, dus Hilbert....:)


Hilberto 
Admin

17-12-2007
20:34:27
Potverdorie, ik had jouw statistieken in je Albert Heijn jaren wel eens willen zien :)

't Valt best mee met mij hoor. Ik gooi 1x per week teveel naar binnen. Volgens die test moet ik daarna 2 dagen rust nemen om te herstellen. Dat doe ik, dus er is niet al te veel aan de hand.

Drinkschema dat ik ingevuld heb (en voor mij normaal is) :

zo 0
za 8
vr 1
do 0
wo 0
di 0
ma 0


Bee 


18-12-2007
11:31:20
Twee dagen rust? Laat ze dat op je werk niet horen!

Hilberto 
Admin

18-12-2007
14:22:56
2 dagen rust als in 2 dagen geen alcohol, duh :)
1 dag totale rust is doorgaans voldoende om bij te komen.


Moddereter 


18-12-2007
20:26:37
Minder als vroeger, op 1 avond dan. Ik leef dus dagelijksbewust(er).

Kuch, roggel


Bee 


18-12-2007
21:42:34
Wat voor advies krijg jij dan?

Eelco 
Student

19-12-2007
08:57:01
Quote :
Minder als vroeger, op 1 avond dan. Ik leef dus dagelijksbewust(er).

Kuch, roggel


Voetbal je niet meer bij SC Joure dan? Daar zijn toch vele volwassen alcoholisten hun carriere succesvol begonnen?


Moddereter 


19-12-2007
10:01:04
Jawel, maar de vrijdag en zaterdag laat ik wel eens schieten. Tot in de late uurtjes dan. Dat compenseer ik met de dinsdag-, donderdag-, (en soms)vrijdagavond en de zaterdagmiddag.

Mijn advies:
Met het oog op uw gezondheid drinkt u wel te veel. In de grafiek kunt u dit zien. Uw alcoholgebruik in een normale week (onderste balk) ligt ver boven de maximale hoeveelheid die u zonder risico voor uw gezondheid kunt drinken (bovenste balk). Ook ziet u dat u veel meer drinkt dan andere mannen van uw leeftijd (middelste balk). De kans op schade aan uw gezondheid door alcohol is bij uw alcoholgebruik groot.


Bee 


19-12-2007
13:47:37
Mijn commentaar was:
Als u vrijwel nooit alcohol drinkt, is deze test voor u niet erg zinvol

Het is ook nooit goed

[Bewerkt op 19-12-2007 - 13:47:53]


Eelco 
Student

19-12-2007
14:19:51
Quote :
Jawel, maar de vrijdag en zaterdag laat ik wel eens schieten. Tot in de late uurtjes dan. Dat compenseer ik met de dinsdag-, donderdag-, (en soms)vrijdagavond en de zaterdagmiddag.

Mijn advies:
Met het oog op uw gezondheid drinkt u wel te veel. In de grafiek kunt u dit zien. Uw alcoholgebruik in een normale week (onderste balk) ligt ver boven de maximale hoeveelheid die u zonder risico voor uw gezondheid kunt drinken (bovenste balk). Ook ziet u dat u veel meer drinkt dan andere mannen van uw leeftijd (middelste balk). De kans op schade aan uw gezondheid door alcohol is bij uw alcoholgebruik groot.


Er schijnen praatgroepen voor te zijn:)


Hilberto 
Admin

19-12-2007
21:52:37
Is wel leuk voor die ene vrije avond in de week die je nog had. Dan kun je even gezellig kwebbelen met lotgenoten en achteraf even borrelen natuurlijk !

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

19-12-2007
22:43:31
Bij mij blijft het meestal bij een paar biertjes (2 à 3) op vrijdagavond. Zaterdagavond drink ik simpelweg veel, omdat ik dat gewoon lekker vind ;-) Verder drink ik af en toe op een dinsdag- of woensdagavond, tijdens een Champions League-avond. Maar dat is maximaal 3 per keer.

Ik heb in de test aangegeven niet van plan te zijn mijn alcoholgebruik aan te passen. Ik vind dat niet echt nodig en ook uit de test blijkt dat het niet noodzakelijk is.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat jou motivatie is, Bee, om helemaal nooit te drinken. Is dit puur omdat je je gezondheid niet wilt schaden? Of voel je gewoon de behoefte niet? Ik vind 't trouwens wel knap hoor, ik zou er zelf heel veel moeite mee hebben, verwacht ik.


Aljar 
Handelaar met v...

19-12-2007
23:25:11
Ik vind het een lastige test. Waarom moeten ze de vragen dubbel neerzetten en dan ook nog eens door elkaar. Ook de manier waarop antwoord gegeven moet worden is ronduit sadistisch te noemen. De hele tijd de bolletjes snel weg bewegen waardoor het klikken erop heel lastig wordt. Ze hebben een of ander script draaien waardoor zelfs de monitor beweegt dus het advies was ook nog eens totaal onleesbaar. Ik ga er maar vanuit dat ik wel aan de veilige kant zit.

Eelco 
Student

20-12-2007
08:11:22
Quote :
Ik vind het een lastige test. Waarom moeten ze de vragen dubbel neerzetten en dan ook nog eens door elkaar. Ook de manier waarop antwoord gegeven moet worden is ronduit sadistisch te noemen. De hele tijd de bolletjes snel weg bewegen waardoor het klikken erop heel lastig wordt. Ze hebben een of ander script draaien waardoor zelfs de monitor beweegt dus het advies was ook nog eens totaal onleesbaar. Ik ga er maar vanuit dat ik wel aan de veilige kant zit.


Duidelijk dus...:)


Bee 


20-12-2007
10:31:06
:D Heel duidelijk



Mijn motivatie? Ik voel gewoon de behoefte niet zo.
En ik hou niet zo van bewegende beeldschermen;)

[Bewerkt op 20-12-2007 - 10:32:30]


Hilberto 
Admin

20-12-2007
16:43:37
Als mijn omgeving nooit dronk zou de behoefte bij mij ook nauwelijks aanwezig zijn geloof ik. Het is zo'n ritueeltje op zaterdagavond. Je bent gewoon gewend om continu een emmer bier in je hand te hebben.

Bee 


21-12-2007
13:57:44
als mijn omgeving nooit dronk...

Alsof ik in de kroeg tussen allemaal vruchtensapdinkers sta...


Hilberto 
Admin

21-12-2007
19:43:00
Quote :
Als mijn omgeving nooit dronk zou de behoefte bij mij ook nauwelijks aanwezig zijn


Geldt voor jou dus niet blijkbaar. Ik zei ook niet dat dat voor iedereen zou moeten gelden.. Als ik alleen thuis op de bank zit heb ik erg weinig behoefte aan slokjes.


Moddereter 


25-12-2007
13:57:17
Gister helaas niet het gemiddelde van 3 gehaald.

<-- Terug naar Forumindex --     - 1 - [2] [3]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!