Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Wist u dat ...       

Pagina 2 van 2 ---- [1] - 2 -
Eelco 
Student

20-09-2007
16:37:57
Dat zal mij een zorg zijn, ik woon prima.:)

W.b.t. het kraken, het gaat mij puur om het principe. Ik zie ook wel in dat het wel een oplossing kan zijn voor woningnood, maar dat moet je anders aanpakken, wat mij betreft. Eigenlijk is het heel simpel: bouwen! (kost wel weer geld wat er waarschijnlijk niet is, want anders was het allang gebeurd). En dan vooral starterswoningen, want de doorstroom van studenten naar starterswoningen is het eigenlijke probleem. Er zijn te weining starterswoningen, waardoor studenten te lang blijven hangen in hun studentenkamer en er geen kamers zijn voor nieuwe studenten.

[Bewerkt op 20-09-2007 - 16:38:11]


Bee 


20-09-2007
19:59:19
klopt. Want ik heb als starter nog geen nieuwe woning gevonden in Groningen. Al hou ik ook geen studentenkamer meer bezet.
Maargoed, zolang er geen andere oplossing is voor de woningnood onder studenten, kun je kraken dan afschaffen? Daarbij: officiele legale krakers betalen ook gewoon huur voor zover ik weet.


Eelco 
Student

20-09-2007
20:30:41
Quote :
Daarbij: officiele legale krakers betalen ook gewoon huur voor zover ik weet.


Aan wie dan? Aan de eigenaar van het gekraakte pand? In dat geval kun je het toch geen kraken meer noemen.

Ik vind het gewoon crimineel dat mensen zich ongevraagd toegang verschaffen tot iemand anders zijn of haar eigendom en het dan ook nog gaan claimen alsof het van henzelf is. Vervolgens zijn ze er zelfs met behulp van de M.E. nauwelijks meer uit te krijgen, wat de belastingbetaler ook nog eens geld kost.


Hilberto 
Admin

20-09-2007
20:55:05
Tja, je kunt armoede ook bestrijden door jatten te legaliseren. Gaat ook nergens over.

Ergens in de Randstad gebruiken ze omgebouwde zeecontainers voor studentenhuisvesting. Kost geen drol, en de studenten klagen nauwlijks. Prima oplossing dus: Beetje stapelen met die dingen, goedkoop buslijntje heen en weer naar de kroeg en klaar is kees :)


Bee 


21-09-2007
10:27:34
Hm.. nee inderdaad. Ik heb het even opgezocht. Je betaalt gas en electriciteit ed, maar geen huur.

Maar er zijn soms gebouwen die echt jarenlang volledig leeg staan en enkel aan het verpauperen zijn. Het is niet zo dat je elk huis mag kraken wat een paar weekjes leeg staat. Het pand moet minimaal een jaar volledig leeg staan.
Als een gebouw gekraakt wordt, wordt er vaak wel het 1 en ander gedaan aan opknapgebeuren ed, waardoor het gebouw zich in sommige gevallen in betere staat bevindt na het kraken, dan ervoor.

Dat mensen, als ze er eenmaal uit moeten, niet vertrekken, dat is inderdaad weer een ander onbegrijpelijk verhaal.


Hilberto 
Admin

21-09-2007
13:55:57
Dus je kraakt een huis en gaat het vervolgens opknappen ? Volgens mij ben je dan ook niet echt heel slim bezig..

Een argument voor kraken vind ik het in ieder geval niet!


Eelco 
Student

22-09-2007
14:26:56
Quote :
Ergens in de Randstad gebruiken ze omgebouwde zeecontainers voor studentenhuisvesting. Kost geen drol, en de studenten klagen nauwlijks. Prima oplossing dus: Beetje stapelen met die dingen, goedkoop buslijntje heen en weer naar de kroeg en klaar is kees :)


Een prima oplossing inderdaad. In Groningen staan er aan het Winschoterdiep, geloof ik, ook wat van die kubus-achtige studentenwoningen. Ideaal om het kamertekort op te lossen.

W.b.t. kraken, ik kan me vaak ook niet aan de indruk onttrekken dat het de meeste krakers niet erom gaat om iets aan de woningnood te doen, maar gewoon om zelf erg goedkoop te wonen (wat natuurlijk ook nodig is, want gewerkt wordt er meestal niet).


Hilberto 
Admin

22-07-2011
13:22:13
Wist u dat ze in Sri Lanka een algemeen rookverbod hebben ? Dus niet in de horeca, maar gewoon in t hele land ?

Aljar 
Handelaar met v...

22-07-2011
18:36:42
Net als in Kenia. Ik weet alleen niet zeker of er ook thuis niet gerookt mag worden.

Hilberto 
Admin

22-07-2011
20:11:37
Gaat vast ook prima met de handhaving..

Aljar 
Handelaar met v...

25-07-2011
12:52:44
Naleving gaat toch redelijk gelijk op met pakkans maal strafmaat? Als de strafmaat maar hoog genoeg is, zullen mensen er zich wel aan houden.

Hilberto 
Admin

25-07-2011
13:59:22
Voeg daaraan toe de afrikaanse flexibiliteit in de strafmaat (hoeveel centjes durft de bekeurende ambtenaar zichzelf toe te bedelen), en het werkt indd prima.

Ferdau 


01-08-2011
16:22:18
Ach, wij hebben sinds dit jaar weer een kraakverbod... Hier werkt het alleen niet met centjes naar de juiste ambtenaar, maar de juiste brief naar de juiste ambtenaar....

Aljar 
Handelaar met v...

01-08-2011
17:46:52
Quote :
Ach, wij hebben sinds dit jaar weer een kraakverbod... Hier werkt het alleen niet met centjes naar de juiste ambtenaar, maar de juiste brief naar de juiste ambtenaar....


Naar de juiste rechter dacht ik.


Ferdau 


15-09-2011
15:37:09
Hangt van de casus af. De juiste (of vanuit ons perspectief: onjuiste) rechter kan ook heel wat uitmaken.
Verder even checken of de rechter geen diner/avondmaaltijd heeft genuttigd met één van de belangrijkste getuige-deskundigen....


<-- Terug naar Forumindex --     [1] - 2 -
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!