Onintelligente gesprekken voor de massa

Forum / Weetenschappen der Dompraet / Filmpjes       

Pagina 3 van 5 ---- [1] [2] - 3 - [4] [5]
Hilberto 
Admin

25-01-2009
14:14:51
Ik vind het altijd jammer dat de moffen dan Engels spreken, maar goed om te horen dat ie leuk was.

Moek ook maar ff heen dan.


Eelco 
Student

25-01-2009
14:34:18
Inderdaad, na een paar minuten valt het niet meer op, maar in het begin is het altijd even wennen om mensen met hakenkruizen op hun schouders Engels te horen spreken. Neem dan gewoon Duitse acteurs, dan maar geen Tom Cruise (ik kan sowieso niet meer goed naar hem kijken zonder aan die Scientology-sekte van 'm te moeten denken).



Hilberto 
Admin

25-01-2009
16:46:14
Ik heb eens een stuk in de 'bijbel' van die Scientology grapjassen gelezen. Dik boek dat beweerde technieken te kunnen aanleren waarmee je jezelf flink kon bijwerken qua eigenschappen (intelligentie, sociale dingen, etc etc, de hele riedel).

Kon t boek ergens voor een prikje krijgen, dus ben uit nieuwsgierigheid aan het lezen geslagen. Ik haakte een beetje af toen er werd beweerd dat een mens bepaalde herinneringen niet in het geheugen maar op celnivo, overal in je lichaam bewaarde en dat je daar met hun trukendoos bij zou kunnen om vette powers vrij te maken.

Ben toen (=jaren geleden, ik was een onschuldig en nietsvermoedend jongetje :P) maar eens gaan zoeken wat Scientology eigenlijk inhield. Dan kom je toch sekte achtige fratsen tegen, banden met extreem-rechts etc... Toen vond ik het wel mooi geweest.

Boek ligt nog wel ergens. Als er nog liefhebbers zijn ... :)


Eelco 
Student

26-01-2009
17:12:29
Over het opslaan van herinneringen op celnivo kwam ik vanochtend toevallig dit tegen:

Quote :
Eén enkele cel 'slaat herinneringen op'

Medicijnen die je geheugen verbeteren. Het klinkt onwerkelijk, maar een Amerikaans onderzoek brengt die mogelijkheid een stap dichterbij. Wetenschappers hebben een ontdekking gedaan naar de manier waarop hersencellen herinneringen opslaan.

Dat ons geheugen in de hersenen zetelt is al lange tijd bekend, maar hoe dat precies werkt dat weet niemand. Tot nu toe werd altijd aangenomen dat voor het geheugen een heel netwerk van hersencellen nodig is waarin elektrische impulsen zouden circuleren.

Vergeetachtig
Dat blijkt dus niet helemaal waar te zijn: een enkele hersencel kan al een herinnering opslaan blijkt uit het onderzoek. De onderzochte cellen bleken de opgeslagen informatie minstens een minuut lang te kunnen bewaren en misschien langer.

De ontdekking vergroot niet alleen het begrip van de werking van het geheugen, het zou ook nuttig kunnen zijn in het doorgronden van de ziekte Alzheimer. Wie lijdt aan die ziekte wordt erg vergeetachtig doordat het korte termijngeheugen niet meer goed werkt.

Werkgeheugen
Om goed te kunnen functioneren in het dagelijkse leven is een korte termijngeheugen cruciaal. In feite is de werking va het korte termijngeheugen te vergelijken met het werkgeheugen van een computer.

Het werkgeheugen van een computer slaat enorme hoeveelheden informatie op die alleen op korte termijn nuttig zijn en dus snel weer verwijderd kunnen worden.

Een klein gedeelte daarvan wordt opgeslagen op de harde schijf, wat te vergelijken is met het lange termijngeheugen. Zonder een goed functioneren korte termijngeheugen kun je dus ook geen goed lange termijngeheugen ontwikkelen.

Muizenhersenen
Al tientallen jaren proberen wetenschappers te doorgronden hoe onze hersenen dat doen. De wetenschappers van de Universiteit van Texas onderzochten de hersencellen van muizen met minuscule elektroden en kwamen erachter dat een chemische receptor de cel aanstuurt om een herinnering op te slaan.

De volgende stap in het onderzoek is volgens de wetenschappers het bestuderen van de chemische receptor die ze hebben gevonden zodat medicijnen ontwikkeld kunnen worden die het geheugen verbeteren.

Alzheimer
Dat zou niet alleen handig zijn voor een student die aan het leren is voor een tentamen, maar het zou ook een oplossing kunnen bieden voor ziektes als Alzheimer.

De wetenschappers publiceren hun onderzoek in de editie van februari van het tijdschrift Nature Neuroscience.




Hilberto 
Admin

02-02-2009
10:55:11
Heb van t weekend ook Valkyrie gezien. Moet zeggen dat t mij niet meeviel.

De grote spanning bereikt mij niet echt, omdat men toch wel enigszins de realiteit gevolgd heeft : het moordcomplot tegen Adolf H slaagt niet. Dat is dus niet echt een verrassing :)

En ik kon toch niet wennen aan een engelssprekende Hitler. Een beetje een gemiste kans, vooral aangezien de halve cast toch bestaat uit Duitsers of duitssprekende NL-dames (Carice en nog eentje uit Zwartboek). Dus dan maar geen Tom Cruise en t kan gewoon in t Duits...

Om de Britse stijve hark Bill Nighy hoef je het ook niet te laten. Buiten z'n meesterlijke rol in Underworld kan ie zich beter niet met acteren bezig houden volgens mij. Bij enige emotie kun je zien dat meneer aan het acteren is. Dat kan toch niet echt de bedoeling zijn. Maar goed, misschien heb ik m iets te veel in de gaten gehouden.

Verder vond ik het best een goede film hoor :)


Eelco 
Student

02-02-2009
13:36:00
Maar als je van te voren niet weet dat men grotendeels de realiteit volgt, is het best spannend.

Hilberto 
Admin

02-02-2009
14:02:22
Tja, misschien dat dat de truuk om de spanning erin te houden. Je moet er dan in slagen om voor jezelf de mogelijkheid open te houden dat iemand een film maakt waarin Hilter ergens medio '44 door zijn trawanten opgeblazen wordt.

Historische onjuistheid schept wel weer een boel mogelijkheden! Waarom maakt er niemand een WO2 film waarin Hilter onze kameraad Geert Wilders laat deporteren ipv de joden ? Of eentje waarin Shimon Perez terugschiet met witte fosfor :)


Eelco 
Student

19-02-2009
11:11:30
Wanneer Chinezen door het lint gaan, doen ze het goed:

http://www.youtube.com/watch?v=xbVw7entkxg

Voor een extra mooi effect het volume vol openzetten!


Ferdau 


20-02-2009
13:53:58
Heb jij geen zusjes?

Hilberto 
Admin

21-02-2009
19:58:00
Moest deze nog inhalen omdat t onder werktijd niet zo'n succes is :P

Weet je zeker dat ze niet gewoon een microfoon in een gesticht opgehangen hebben om deze fantastische soundtrack op te nemen ?


Hilberto 
Admin

05-03-2009
21:18:43
http://www.youtube.com/watch?v=CJiNEU7gTN0

LOL


Moddereter 


28-03-2009
14:24:47
http://www.awooga.org/images/062hlv679ni61hfftrv.gif



Hilberto 
Admin

28-03-2009
15:52:12
Niet heel erg nozel..

IL Fenomeno 
crematoriumtest...

26-04-2009
17:01:33
De bierreklames doen het de laatste tijd weer goed. Heineken heeft nu weer een nieuwe:

http://www.upvideo.com/upvideo_video.aspx?vid=G3n-tyEEi...


Hilberto 
Admin

26-04-2009
19:27:05
Errug best :)

Hij wordt wel wat uitgemolken, maar vooruit maar.


Hilberto 
Admin

27-04-2009
13:56:41
Om je even mee te vermaken :

http://www.youtube.com/watch?v=jIxoLbZxwRE


IL Fenomeno 
crematoriumtest...

09-06-2009
20:51:03
Moslimvrouwtje solliciteert bij Christelijke school in Engeland en krijgt een baan.Komt dan op d'r werk in burqa en snapt dan niet dat de school daar niet blij mee is. Interviewer lult mevrouwe gigantisch mooi vast:

http://www.dumpert.nl/mediabase/528201/6616a135/boerkam...


Hilberto 
Admin

22-05-2010
10:10:32
http://www.youtube.com/watch?v=rVmwjGDUAWY
P&W sneer richting Knevel en vd Brink. Prachtig :)


Hilberto 
Admin

28-09-2010
17:47:21
Raften met CS. Ruige actie hoor :) De oplettende kijkertjes zien nu en dan mijn hoofd. Ik ben die lullo die als enige het touw aan de buitenkant van de boot ontdekt heeft :P

http://www.youtube.com/watch?v=1lwAo8tQozk


Eelco 
Student

29-09-2010
11:07:28
Nooit geweten dat we in Nederland zulke ruige rivieren hebben.:)

Hilberto 
Admin

29-09-2010
19:08:56
Ja, flinke hoogteverschillen bij Zoetermeer :)
Op zich draaide de rivier nog maar op 60%. Er kan nog wat ruiger gepompt worden.


<-- Terug naar Forumindex --     [1] [2] - 3 - [4] [5]
Artwork, coding en design zijn geregeld door de filantropische instelling Dompraat.nl. Copyright © (2002-2003) Dompraat.nl. Commentaren, lofliederen en suggesties worden met graagte ontvangen. Laat een berichtje achter op het forum!